Business model / kosten Shopify

Topic summary

Een gebruiker vraagt om opheldering over het kostenmodel van Shopify. Ze hebben gehoord dat Shopify maandelijkse kosten rekent voor platformgebruik, plus transactiekosten voor betaalmethoden zoals iDeal en creditcard (vast en/of procentueel).

De vraag richt zich specifiek op:

• Of Shopify een aanvullende commissie rekent over de gehele omzet van de webshop
  • Hoe hoog dit percentage zou zijn
  • Waar deze informatie teruggevonden kan worden

Een tweede gebruiker meldt dezelfde vraag te hebben en nergens duidelijke informatie te kunnen vinden. Ze suggereren direct contact met een medewerker.

Status: De discussie blijft onbeantwoord zonder concrete informatie over het commissiemodel.

Summarized with AI on November 12. AI used: claude-sonnet-4-5-20250929.

In de markt hoor ik dat Shopify een maandelijks bedrag in rekening gebruikt voor het gebruik van het platform en kosten per transactie. (bijv. voor ideal en creditcard (vast en/of procentueel bedrag). Daarnaast dat Shopify een commissie rekent over de gehele shop omzet. Wie kan mij vertellen of dit klopt? betreft dit de kosten per transactie en of is dit nog een aanvullende commissie vergoeding. En als dit idd zo is hoe hoog is dit % dan. Waar kan ik dit terugvinden? Dank.

Heb je hier al antwoord op? Ik zit namelijk met dezelfde vraag maar kan nergens iets duidelijks vinden en direct contact met een medewerker is volgens mij ook onmogelijk