Checkout niet aan te passen...........................

Hi Linda,

Het is gewoon bijzonder jammer, dat simpele wijzigingen in de checkout niet mogelijk zijn. Ik snap overigens wel wat Vincent zegt, alleen vind ik het een beetje vreemd, dat Shopify eerst breed inzet op het promoten van het platform, om vervolgens te zeggen dat ze de de belangen van alle shopeigenaren moeten bewaken. Dat laatste moeten ze zeker maar het had beter geweest, als ze eerst hadden gekeken naar wat een Nederlandse shopeigenaar nodig heeft, het platform daarop aan te passen en dan de promotie te starten. Neemt overigens niet weg, dat ik van mening blijf, dat iedere shop eigenaar moet kunnen instellen, welke betaalmethode de standaard moet zijn. Vincent doet voorkomen alsof dit heel lastig te realiseren is, of dat het consequenties heeft voor shopeigenaren uit andere landen maar ik zie simpelweg niet in, waarom dit zo zou zijn. Ik wil Ideal als standaard terwijl een Amerikaan misschien de voorkeur geeft aan Stripe of Apple Pay. Maak het gewoon instelbaar, zo moeilijk is dat niet.

Ik heb de technische helpdesk gesproken over het feit dat je persoonlijke naam zichtbaar is, wanneer je kiest voor Shopify payments. Zij claimden dat dit aan Ideal ligt en toen ik Ideal om opheldering verzocht, zeiden ze me dat ik bij Shopify moest zijn. Kastje naar de muur verhaal dus.

Vincent had natuurlijk als oplossing moeten bieden, dat ze de 2% strafcommissie voor mijn shop gewoon achterwege laten. Ik wil immers Shopify payments wel gebruiken maar omdat ze hun zaken niet op orde hebben en ik (terecht) niet wil, dat mijn eigen naam zichtbaar is voor mijn klanten, ontkom ik er gewoon niet aan om een alternatieve betaalmethode te gebruiken. Gezien het feit, dat ze nu 2% over iedere verkoop in eigen zak steken, vermoed ik dat een snelle fix ook niet de hoogste prioriteit heeft.

Een ander alternatief om je checkout aan te passen, is dus om een 79 dollar abonnement te nemen, een dure programmeur in te huren en die je checkout te laten aanpassen. Ook hierin had Vincent wat kunnen betekenen wat mij betreft. Had mij met mijn 29 dollar abonnement, gewoon ook de optie gegeven om mijn checkout te kunnen aanpassen dmv coderen en dan was ik al een stuk verder geweest.

Verder zou het Shopify goed staan als ze een statuspagina maken, waarop je kunt zien, hoever ze zijn met het oplossen van sommige problemen. Het Ideal/Shopify payments probleem, speelt bijvoorbeeld echt al maanden dus ergens ga je ervan uit, dat er nog steeds aan een oplossing wordt gewerkt maar als ik iemand spreek van de klantenservice, weet deze persoon meestal niet eens van het bestaan van het probleem af en moet dan navraag doen, om vervolgens met exact hetzelfde antwoord te komen; nee, het is op dit moment niet mogelijk om een andere naam weer te geven voor Shopify payments en we weten ook niet wanneer dit probleem is opgelost. Heb ik natuurlijk helemaal niets aan. Als je na maanden nog steeds niet concreets kunt melden, is er iets mis met de wijze waarop je het probleem probeert op te lossen.