Checkout niet aan te passen...........................

Hallo @LindaT , @Lennarth !

De 2% transactiekosten zijn kosten die iedere winkeleigenaar wereldwijd standaard betaalt om de kosten te dekken die Shopify zelf maakt voor het verwerken en ondersteunen van betalingen. Voordat Shopify Payments in Nederland beschikbaar kon worden gemaakt, was dit de standaard uitgangssituatie voor iedere Nederlandse winkel, en in landen waar Shopify Payments nog niet beschikbaar is, is dit nog steeds van toepassing.

Shopify Payments is ontwikkeld om het goedkoper en gemakkelijker te maken voor winkeleigenaars om betalingen en orders te verwerken, en als bonus worden bij het gebruik van Shopify Payments de 2% transactiekosten niet in rekening gebracht. Het in rekening brengen van de transactiekosten is dus niet om strafpunten of strafkorting te geven, maar het niet in rekening brengen van de 2% transactiekosten is juist een extra beloning voor het gebruiken van Shopify Payments.

Het zou zeker erg fijn zijn als er meer mogelijkheden waren voor het bewerken van de checkout, bijvoorbeeld inderdaad om de volgorde van de betalingsmogelijkheden aan te passen. Zoals ik al zei, is dit iets wat niet alleen onze Nederlandse klanten graag willen, maar ook klanten uit bijvoorbeeld Canada en de Verenigde Staten. Als het slechts om enkele simpele codewijzigingen zou gaan, dan was deze mogelijkheid al lang geleden ingevoerd :slight_smile:

Er is geen verschil tussen “Basic Shopify”, “Shopify” of “Advanced Shopify” wat betreft het bewerken van de checkout, dus ik zou willen aanraden om niet om die reden het abonnement te upgraden. Wel kunnen er andere goede redenen zijn om het abonnement te upgraden natuurlijk, bijvoorbeeld als je met meer geavanceerde rapporten een beter inzicht wil krijgen in de statistieken van je winkel, of als je wilt profiteren van lagere creditcard-tarieven:

Wat betreft het tonen van de naam van de winkeleigenaar bij iDeal-betalingen via Shopify Payments voor eenmanszaken (voor iedere andere bedrijfsvorm is dit niet het geval of kunnen we het aanpassen); dit is inderdaad een erg vervelend probleem waar de (Nederlandse) support zeker van op de hoogte is, en waar ook door andere teams aan wordt gewerkt. Wat de situatie compliceert is dat we hierbij afhankelijk zijn van het bedrijf waar we voor de betalingen mee samenwerken, dus dit is helaas niet iets wat we zelf eenvoudig op de achtergrond kunnen aanpassen. We zijn ons absoluut bewust dat daar een verandering nodig is, en we hadden het graag al lange tijd geleden opgelost, maar op dit moment is hier nog geen permanente oplossing voor. Ik raad iedere winkeleigenaar, die hier mee te maken heeft, aan om contact op te nemen met de Nederlandse support van Shopify, zodat we kunnen kijken wat in de tussentijd voor die specifieke winkel de beste oplossing is.

Ik hoop dat dit de situatie verduidelijkt!

Met vriendelijke groet,

Vincent