Code tags <u>, <b>, etc zijn zichtbaar op website

Topic summary

Een gebruiker ondervindt problemen met HTML-tags zoals <u> en <b> die zichtbaar blijven op de gepubliceerde website in plaats van de tekst te formatteren.

Oorzaak:
In het Dawn-thema (versie 8.0.0) wordt in de Liquid-code vaak | escape toegevoegd na tekstvelden, waardoor HTML-tags als platte tekst worden weergegeven.

Oplossing:

• Verwijder het | escape filter uit de Liquid-code
  • Pas het veldtype in {% schema %} aan van ‘text’ naar ‘richtext’ (met standaard <p></p> opmaak) of ‘textarea’

De gebruiker heeft het probleem zelf opgelost door deze aanpassingen door te voeren.

Summarized with AI on November 22. AI used: claude-sonnet-4-5-20250929.

Voor mijn banner wil ik bepaalde tekst onderlijnen. Echter, telkens ik de tags tekst gebruik, zijn deze zichtbaar op de gepubliceerde pagina. De tekst daarentegen wordt niet onderlijnd. Ik heb al geprobeerd via {% schema %} het type aan te passen van ‘text’, naar ‘richtext’ (met inbegrip van “

”), en naar textarea. Geen enkel van deze heeft het probleem verholpen. Elke potentiële oplossing is welkom.

FYI: ik gebruik Shopify’s nieuwste versie (8.0.0) van het Dawn theme.

Per toeval heb ik net zelf het antwoord weten vinden.

Voor de geïnteresseerden → bij het Dawn-thema wordt in de liquid de tekst vaak gevolgd door ‘| escape’. Door dit gedeelte te verwijderen en het type onder {% schema %} aan te passen naar ‘textarea’, is het mij gelukt slechts een deel van de tekst te onderlijnen.