Contribución al SCRAP nuevo requerimiento legal

Topic summary

A new 2025 legal requirement mandates displaying SCRAP (packaging recycling system) contributions on invoices, specifically for ECOEMBES in this case.

Key Question:
How to configure Shopify to show the recycling fee amount at checkout, broken down by packaging weight and type.

Important Details:

• This is an informational disclosure, not a tax charged to customers
  • The fee should appear itemized so customers are aware of it
  • Needs to be configured per product variant based on packaging specifications

Status: The user is seeking guidance on implementation, asking if anyone has successfully configured this requirement in Shopify yet. No solutions have been provided in the thread.

Summarized with AI on November 2. AI used: claude-sonnet-4-5-20250929.

Hola, ahora en 2025 tiene que aparecer en la factura la contribución al SCRAP, nuevo requerimiento legal (en mi caso ECOEMBES) de los envases que se venden en shopify.

Mi pregunta es como puedo configurarlo para que aparezca en el checkout con la cantidad de dinero que pago para el reciclado, es algo informativo según los envases y su peso. Este coste no sería un impuesto que pague el cliente, pero si debería aparecer desglosado para que lo sepa.

Como se podría configurar en shopify a cada variante, ¿alguien ha podido implementar este requerimiento ya en shopify?

muchas gracias

Cris