Csv bestand uploaden

Topic summary

Een gebruiker probeert een CSV-bestand met productgegevens van hun bedrijf te uploaden in hun webshop, maar ondervindt technische problemen.

Het probleem:

• Bij het uploaden en bekijken van het voorbeeldbestand verschijnt er onleesbare tekst met vraagtekens en omgekeerde karakters (bijvoorbeeld: “???sim re taag taW”)
  • De producten worden niet correct geïmporteerd in het systeem

Mogelijke oorzaak:
Dit wijst op een karaktercodering-probleem (encoding issue), waarbij het CSV-bestand waarschijnlijk niet in de juiste tekstcodering (zoals UTF-8) is opgeslagen of niet correct wordt herkend door het uploadsysteem.

De discussie blijft open zonder concrete oplossing. De gebruiker vraagt zich ook af of het gratis template dat ze gebruiken mogelijk de oorzaak is van het probleem.

Summarized with AI on November 17. AI used: claude-sonnet-4-5-20250929.

Ik heb een csv bestand van het bedrijf gekregen om de producten te uploaden in mijn shop.

Wanneer ik deze csv toevoeg bij kopje producten en dan bestand het bestand toevoeg en druk op uploaden en voorbeeld bekijken. Dan krijg ik weer het begin scherm waar ik bestand kan invoegen en de producten zijn dus niet geüpload.

Ik bedenk mij nu dat het eventueel ook kan zijn dat mijn gratis template niet voldoende producten kan opnemen? Of zou het dan aangegeven worden?

Wat gaat er mis???

1 Like