Een dropshipper met natuurproducten (planten, bomen, vazen, accessoires) worstelt met het instellen van verschillende verzendkosten per land per product in Shopify. De verzendprijzen variëren enorm—bijvoorbeeld €49 voor Nederland en €120 voor Duitsland bij een grote boom, versus €6,5 en €7,6 bij een kleine plant.
Voorgestelde oplossing:
Maak aparte collecties aan voor producten met dezelfde verzendtarieven
Creëer verschillende verzendprofielen per collectie
Koppel specifieke verzendtarieven aan elk profiel
Belangrijke waarschuwing: Als een klant producten uit meerdere verzendprofielen bestelt, worden dubbele verzendkosten berekend op de checkout-pagina.
Alternatief: Gebruik een app voor geavanceerde verzendregels om aangepaste tarieven per product/land in te stellen. Er wordt een lijst met relevante apps aangeboden.
Voor verdere hulp wordt aangeraden contact op te nemen met het Shopify ondersteuningsteam via ticket of live chat.
Summarized with AI on November 8.
AI used: claude-sonnet-4-5-20250929.
Ik doe aan dropshipping voor alles wat met de natuur te maken heeft.
Dus van kleine plantjes tot bomen tot vazen en accessoires.
De producten worden dus niet door mij maar door meerdere leveranciers waarmee ik dropship verzonden.
Al deze prijzen staan in een csv bestand.
Echter in dit bestand staat per product een verzendlijst per land. Dus een prijs voor Nederland, Duitsland, België
Hoe zorg ik er nu voor dat ik de juiste verzend prijs per land per product kan gebruiken. Zijn hier apps voor ? Want soms kunnen deze prijzen enorm verschillen bijvoorbeeld.
Een heel klein plantje:
Nederland 6,5 en Duitsland 7,6 euro
Maar een zware olijfboom:
Nederland 49 euro en Duitsland 120 euro
De prijzen staan allemaal netjes per product in een csv maar ik weet niet hoe ik die prijzen kan laten terug komen in shopify.
Hartelijk dank voor je vraag. Het is zeker mogelijk om per collectie (dus in principe per product of per product groep) alternatieve verzendtarieven in te stellen. In dit geval zul je aparte collecties moeten maken voor de producten die samen dezelfde verzendtarieven zullen hebben.
Zodra je alle collecties hebt aangemaakt kun je verschillende verzendprofielen aanmaken. Op deze manier kun je verzendtarieven per verzendprofiel aanmaken zodat je verschillende verzendtarieven hebt voor specifieke producten. Je kunt de stappen in dit hulpdocument volgen om een apart verzendprofiel aan te maken. Zodra je dit hebt gedaan kun je de stappen in dit hulpdocument volgen om verzendtarieven aan te maken.
Door de collecties te koppelen aan aparte verzendprofielen, kun je er voor zorgen dat de verzendtarieven goed worden gekoppeld aan het betreffende producten. Wel is er één nadeel, en dat is dat als een klant een producten probeert te bestellen uit verschillende verzendprofielen, er ook dubbele verzendkosten zullen worden berekend in de checkout-pagina. De enige manier waarop je dit kunt omzeilen is om gebruik te maken van een app waarmee je aangepaste verzendregels kunt instellen. Hier een lijst met diverse apps die dit eventueel voor je mogelijk kunnen maken.
Mocht je hier verdere vragen over hebben dan kunt je deze altijd opnemen in een reactie op dit onderwerp. Anders ben je ook van harte welkom om contact op te nemen met ons ondersteuningsteam, en helpen wij je graag via een ticket of via een live chat verder!