Tijdens het inrichten van een nieuwe Shopify webshop waarbij gebruik wordt gemaakt van de PostNL app incl. gebruik van PostNL afhaalpunten, valt mij het volgende op:
Keuze afhaallocatie is na de betaling. Klink onlogisch maar is blijkbaar een securitykeuze van Shopify
Zodra een bestelling is afgerond, wordt de gekozen afhaallocatie niet getoond binnen een bestelling in het CMS
De klant krijgt alleen een bevestiging op het scherm welke afhaallocatie hij heeft gekozen, maar niets via e-mail (in zijn bestelbevestiging oid)
In de app van PostNL is wel duidelijk welke afhaallocatie wordt gekozen
Zijn er manieren om de afhaallocatie wel in beeld te krijgen bij Bestellingen. Stel dat een klant belt met een informatievraag over zijn bestelling, is dat alleen te achterhalen binnen de PostNL app.
Er staan wel ‘open’ metavelden in het CMS bij Bestellingen. Is dit wellicht de plek om deze gegevens in te vullen en hoe krijg ik de gegevens hierin?
Welkom bij de Community en hartelijk dank voor je vraag. Ik begrijp dat je gebruik maakt van de PostNL app en via deze app ook PostNL afhaalpunten verzorgt? Omtrent de afhaalpunten van PostNL zijn er een aantal punten die je graag anders zou zien, ik kan me voorstellen dat dit belangrijk is voor je onderneming. Ik zal de punten die je aanstipt één voor één met je bespreken.
Keuze afhaal locatie na betaling
Het selecteren van een afhaal locatie NA een betaling klinkt zeer ongebruikelijk en lijkt te maken te hebben met de app die je gebruikt. Via de lokaal afhalen optie binnen Shopify word voor de betaling aan de klant gevraagd waar zij de bestelling willen afhalen. Ook met deze PostNL Label & Afhaalpunten worden je klanten voor de betaling gevraagd waar ze de bestelling willen afhalen. Zie ook de onderstaande afbeelding van deze app pagina:
Dit is een afbeelding afkomstig van de app pagina van de app PostNL Label & Afhaalpunten.
PostNL app
De overige punten die je benoemt over het weergeven van de gekozen afhaallocatie binnen de CMS en het sturen van de gekozen afhaallocatie naar de klanten per e-mail zijn zaken die de app-ontwikkelaar dient toe te voegen aan de app. Omdat de app niet is ontwikkeld door Shopify kunnen wij je slechts beperkt ter dienst staan hiermee. Wellicht hebben zij dit soort functies al aangemaakt. Ik wil je daarom aanraden om contact op te nemen met de app ontwikkelaar van de PostNL app om te zien of zij je verder op weg kunnen helpen hiermee. Bekijk ook dit helpdocument over ‘Hulp krijgen voor apps’ met nog meer informatie over dit onderwerp.
Tags Toevoegen
Voor nu zou je ervoor kunnen kiezen om binnen de app te kijken welke afhaallocatie de klant heeft gekozen en deze vervolgens alstag toe te voegen aan de bestelling. Op deze wijze kun je bestellingen sorteren per tag en vervolgens de afhaallocatie tag selecteren zodat je in één oogopslag kunt zien welke afhaallocatie is geselecteerd per bestelling.
Mocht je nog meer vragen hebben neem dan gerust contact met ons op. Bij Shopify helpen wij jegraag verder met het oplossen van je vragen zodat jij je weer kan focussen op het runnen van je onderneming. Ik wil je heel veel succes wensen met je onderneming!