Ik verkoop o.a videoclips voor social media. Ik ben een selectie aan het uploaden. Maar als ik mijn winkel bekijk, kun je de clip aanklikken en gewoon met rechtermuisknop zonder betalen downloaden. Dat kan niet de bedoeling zijn, dus kennelijk mis ik iets? Hoe voorkom ik dat en bescherm ik mijn producten? Voornamelijk videoclips en foto’s?
Topic summary
Hoofdissue: bij het bekijken van de webshop kunnen videoclips direct met de rechtermuisknop worden gedownload zonder betaling, wat onbedoeld is.
Doel: voorkomen van ongeautoriseerd downloaden en het beschermen van digitale producten, met name videoclips en foto’s.
Context: er wordt een selectie van videoclips voor social media geüpload; tijdens het testen blijkt dat de content vrij te downloaden is.
Vraag: welke instellingen of maatregelen zijn nodig om downloads te blokkeren of te beperken, zodat producten niet gratis te verkrijgen zijn?
Status: geen voorgestelde oplossingen of besluiten in de thread; de vraag staat open en wacht op advies of best practices binnen Shopify om content te beveiligen.