Hoe kan ik mijn klanten uit Zwitserland BTW vrij laten afrekenen (en alle andere landen buiten deEU)

Bedankt dat je de kwestie doorstuurt naar het productieteam. Iedereen die verkoopt buiten zijn eigen land/unie heeft hier mee te maken. Je kan klanten buiten je Unie of land wel BTW laten betalen maar dat is niet klantvriendelijk product is duurder ze moeten in eigen land dan btw over btw betalen en dat kost klanten.

"In verband met het Heffen van belasting, hoewel ik geen legaal advies kan geven geloof ik dat btw in het algemeen word uitgerekend op basis van het verzendadres, en niet de locatie van de klant wanneer hij bestelt. Om er zeker van te zijn dat btw op de juiste manier is ingesteld raad ik aan om contact op te nemen met een belastingdeskundige. "

Wat betreft je bovenstaande opmerking (is echt geen belastingdeskundige voor nodig) dat heb ik uitgebreid uitgelegd in mijn vraag die ik heb gepost. Je kan een land wel op 0% zetten maar dan staat er bij het afrekenen dat er 0% belasting wordt betaald. Maar in werkelijkheid betalen ze gewoon die 21%. Mijn voorbeeld was: mijn prijs voor in de EU is 24,95 dat is inclusief 21% btw, Zwitserland is buiten EU die moet dan niet 24,95 betalen maar 24,95/121x100= 20,62 afrekenen. Als ik alle prijzen inclusief afbeeld in shopify en zet Zwitserland op 0% dan betaald een Zwitser nog steeds die 24,95 alleen word er vermeld dat er 0% wordt geheven. Dus hij/zei betaald nog steeds de inclusief prijs. Er is een oplossing, heb ik ook al aan gegeven dat is door alle prijzen weer te geven EX BTW. Dan gaat het op de juiste manier voor klanten buiten de EU alleen zit je met lelijke prijzen (niet afgerond) voor iedere bezoeker binnen de EU en weet de klant binnen de EU pas wat het product echt kost bij het afrekenen. Dat is niet wenselijk.

Vandaar dat je ook met de oplossing kwam om een shopify expert in te huren om prijzen op basis van locatie weer te geven. Het grote nadeel daarvan is nu bekend, je zit dan altijd met een lek.