Hoi Teun,
dank je wel voor de verdere toelichting van het probleem. Je hebt inderdaad gelijk dat dit voor automatisch ingevulde adresgegevens alsnog niet zal werken, of in ieder geval voor verwarring kan zorgen. Dit is zeker niet ideaal, en ik ga dit ook zeker doorgeven aan ons product team.
Ik maak natuurlijk geen onderdeel uit van het product ontwikkeling team, dus ik kan alleen maar speculeren over waarom dit momenteel niet op deze manier in te stellen is. Ik vermoed dat dit destijds wel is overwogen, maar dat er één of meerdere redenen waren waarom hiervan af is gezien. De voornaamste reden die ik kan bedenken is dat dit al snel tot problemen zou kunnen leiden voor winkeliers die internationaal willen gaan verkopen, en dat er toch iets is in de code die het moeilijker maakt om dit variërend per markt in te stellen dan we in eerste instantie zouden denken. In dat geval zou het kunnen dat het alleen een werkbare oplossing zou zijn voor winkeliers die binnen hun eigen markt blijven.
Ik woon zelf toevallig in een huis zonder huisnummer (in Ierland) en ik loop regelmatig op tegen websites die hier niet mee overweg kunnen (vaak bijvoorbeeld als ik iets uit Nederland wil bestellen), dus ik kan me voorstellen dat onze ontwikkelaars hebben overwogen dat het de voorkeur heeft om achter klanten aan te moeten, dan om klanten te verliezen (de meeste klanten zullen uiteraard gewoon naar een andere winkel gaan zonder hier melding van te maken bij de winkelier). Dit soort beslissingen worden vrijwel altijd in samenwerking met winkelier feedback gemaakt, zowel tijdens het ontwerpproces, als daarna, maar zoals je je voor zult kunnen stellen is het merendeel van onze winkeliers uit Noord Amerika, dus hun prioriteiten en ervaringen zullen net even anders liggen dan van Nederlandse winkeliers. Dit betekent niet dat we niet ook zorgvuldig kijken naar vereisten per markt, maar dit is natuurlijk een veel moeilijker proces, gezien hoeveel markten er zijn.
De belangrijkste manier waarop we zo’n besluit heroverwogen kunnen krijgen is door middel van feedback die ik dus voor je zal doorgeven (met link naar deze thread uiteraard).
Onze ontwikkelaars doen hun best om zoveel mogelijk functionaliteit waar veel belang naar is toe te voegen aan het platform, maar moeten er ook voor zorgen dat deze functies volledig werken en geen andere delen van het platform negatief beïnvloeden. Het kan dus even duren voordat een functie geïntroduceerd wordt, en we kunnen niet garanderen of en wanneer dit gebeurt.
Dit maakt het ook ingewikkeld om individuele verkopers te informeren wanneer de functie waarnaar ze zoeken toegevoegd wordt.
Als je op de hoogte wilt blijven van al onze wijzigingen en nieuwe functies, hebben we hier een tweetal handige pagina’s voor:
de Shopify Changelog en onze Shopify Pressroom.
Natuurlijk, als ik u met nog iets anders kan helpen, dan hoor ik het graag!
Met warme groet,