Ik heb zojuist een mail gehad dat ik niet aan de volgende 4 criteria voldoe:
Be on Shopify for more than 90 days
Fulfill more than 100 orders using Shopify
Subscribe to any paid plan
Keep your Shopify Payments chargeback rate below 1%
Hierdoor is mijn iDeal uitgezet. De enige reden is dat ik net geen 100 bestellingen heb gehad. Weet iemand of bestellingen via externe payment providers ook meetellen voor deze 100 bestellingen?
Bump. Dit overkomt mij ook plotseling. In de nederlandse documentatie over ideal staat niks over deze vereisten. Alleen in de engelse versie van deze documentatie is dit genoemd.
Vrijwel alle orders die we hebben komen in Nederland uit iDeal. 100 orders halen als startend bedrijf zonder iDeal in nederland is een behoorlijke vereiste.
Bedankt voor je vraag! Bestellingen die via externe betalingsproviders worden verwerkt, tellen niet mee voor de 100 bestellingen die vereist zijn voor de genoemde criteria van Shopify. Shopify telt alleen de bestellingen die via hun eigen betalingssystemen (zoals Shopify Payments) zijn voltooid.
Als je nog geen 100 bestellingen hebt met Shopify Payments, kan het helpen om het aantal bestellingen te verhogen door meer bestellingen via Shopify Payments te laten verlopen. Zodra je aan de criteria voldoet, zou je iDeal weer geactiveerd moeten worden.
Als je nog meer vragen hebt, laat het me gerust weten!
Best,
Vandaag heb ik opeens (zonder uitleg) iDEAL terug gekregen. Dus uiteindelijk is het (voorlopigā¦.) goed gekomen. Mijn gevoel voor Shopify is wel wat veranderdā¦ā¦ā¦ Je bent aan ze overgeleverd en kunt niets wanneer ze zomaar de spelregels veranderen.
Het minimum bedrag is $ 0,50, dus product van $ 0,50 en dat keer 100. Zo heb ik inderdaad mijn 100 bestellingen aangevuldā¦ā¦.. Maar is toch te gek voor woorden dat je zoiets moet doen?
Volgens Shopify (AI bot) gaat het over 100 fulfilled orders
āThe requirement specifically states āfulfilledā orders, which means orders that have gone through the entire process from payment to delivery.ā
Hoe wordt betaald maakt dus niet uit. Je kan even naar Mollie overschakelen, maar betaal je wel tot de 100 extra fee.
Ik denk dat is gedaan om dropshippers van het platform te krijgen, want de DS guruās roepen altijd om gratis Shopify te nemen en gelijk te beginnen. Al denk ik dat de 2% extra kosten ook niks zal tegenhouden.
Hallo allemaal, op de eerste plaats deel ik jullie frustraties! Maar ik heb even een vraag hierover. De webshop van mijn vrouw heeft nl. hetzelfde probleem. Geen Ideal betalingen meer via Shopify Payments. We hebben nog net geen 100 bestellingen. Om dit op te vangen hebben we Mollie payments toegevoegd als PSP.
Maar als hier goed lees kan ik dus zelf (fictief) 100 orders met fictieve klanten aanmaken om uiteindelijk Ideal weer terug te krijgen. Moet ik hiervoor dan ook de betalingen verrichten (via shopify payments; credit card etc) oid? En moeten het allemaal unieke klanten zijn? Wij moeten nl. nog 12 orders om bij de 100 te komen. Ik ben heel benieuwd hoe jullie dit hebben opgelost. Alvast dank voor jullie reactie en hulp.