Ik kan geen subdomein creeeren voor een client zijn shopify account

hallo

mijn naam is daniel, ik heb een funnel form landingspagina gecreeerd voor een client die een shopify website runt. de domein wordt via hostnet.nl gehost, ik heb geprobeerd een subdomein aan te maken via hostnet waar ik vervolgens werd geadviseerd dit via shopify beheerderspaneel te doen voor de client. die optie bleek niet beschikbaar. ik heb een check gedaan via mijn eigen shopify beheerderspaneel en bij mij staat de optie een subdomein te creeeren wel beschikbaar. mijn vraag is waarom kan ik geen subdomein voor de client creeeren, om uiteindelijk de landingspagina te koppelen hier aan

ik hoor graag terug

mvg daniel de haas

Hi Daniel,

Peter hier, van Shopify Support. Het aanmaken van een subdomein moet inderdaad gedaan worden in de DNS instellingen bij je externe domeinbeheerder. Als op je eigen winkel wel de optie staat voor het aanmaken van een subdomein, dan is dit waarschijnlijk een door Shopify beheerd domein.

De stappen voor het koppelen van een extern subdomein staan hier. Het komt erop neer dat je een CNAME toevoegt aan de DNS instellingen van het domein, en dat je vervolgens dat subdomein koppelt als ware het een nieuw domein.

Ja vraag, als ik die goed begrijp is echter net iets anders. Jij wilt graag dat bezoekers die het subdomein intypen niet naar de Shopify pagina zelf worden gestuurd, maar naar de nieuw aangemaakte landingspagina, klopt dat? Het ligt er een beetje aan of deze landingspagina extern is aan Shopify (zoals wordt besproken in deze Engelstalige Community post) of dat het gaat om een landingspagina die je binnen Shopify zelf hebt gebouwd. Als het gaat om een externe landingspagina, zou het volgens mij inderdaad via de externe beheerder moeten worden gedaan, hoewel je mogelijk wel ook de subdomein toe zult willen voegen aan Shopify (volgens de stappen hierboven).

Of gaat het om een landingspagina binnen Shopify zelf? Om dat te doen zul je ook een URL omleiding moeten maken. Zonder wijzigingen in de thema code is dit niet standaard mogelijk op Shopify, omdat de standaard URL omleidingen op ons platform alleen werken op niet-bestaande pagina’s (dus voor niet-werkende links), maar er zijn wel apps die hiermee zouden moeten kunnen helpen. Van wat ik kan zien zou een app zoals SC Easy Redirects. Voor preciezer advies over de werking van deze of andere URL redirect apps, zou ik adviseren even contact op te nemen met de support afdeling van de app zelf.

Ik hoop u hiermee weer wat verder te hebben kunnen helpen. Als u nog verdere vragen heeft, dan horen wij dat natuurlijk altijd graag van u!