Is dit een echt Shopify e-mailadres?

Hoi,

Ik krijg zojuist een email vanuit email@email.shopify.com, is dit een echt shopify mailadres of is dit een phishing mail? Via de het kopiëren van de links word ik niet veel wijzer.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Ellen

Hallo @EllJansen ,

Ik heb onze interne documentatie er op nageslagen en dit lijkt inderdaad een mailtje te zijn afkomstig vanuit Shopify. We hebben onlangs een update gestuurd per mail met de titel Add a DMARC record to continue sending emails from your domain. Als de mail over dit onderwerp gaat dan is dit inderdaad een mail van ons.

Dat gezegd hebbende druk ik klanten altijd op het hart om voorzichtig om te gaan met mailtjes waarvan ze niet zeker zijn waar ze vandaan komen. Als je niet zeker weet van wie de mail afkomstig is doe dan nooit de volgende dingen:

• Klik op links uit de mail.

• Download bestanden in de mail.

• Open bestand in de bijlage van de mail.

• Beantwoord nooit vragen die gaan over het invoeren van persoonlijke informatie en tweestapsverificatie.

Check ook ons helpdocument over Je account beschermen tegen phishing, vishing en smishing voor meer informatie over dit onderwerp en tips om dit soort zaken tegen te gaan.