Koppeling met marktplaatsen en andere systemen?

Topic summary

Hoofdvraag naar integraties: De auteur verkoopt via Bol, Amazon (meerdere landen), Kaufland, Cdiscount, eBay en wil ook via Facebook, Instagram en TikTok verkopen. Hij merkt dat orders van marktplaatsen in Shopify geïmporteerd kunnen worden en vraagt of Shopify hiervoor standaardkoppelingen biedt of dat externe apps/plug-ins nodig zijn. Ook vraagt hij waar een overzicht van ondersteunde marktplaatsen te vinden is.

Koppeling met Odoo: Daarnaast wil hij Shopify koppelen met Odoo (ERP/CRM/administratie). Hij ziet dat er koppelingen bestaan en wil de verschillen tussen die integraties begrijpen.

Verzoek om ervaringen: Hij vraagt om praktijkervaringen met koppelingen naar diverse Europese marktplaatsen.

Status: geen reacties, besluiten of concrete uitkomsten; discussie staat open.

Summarized with AI on January 14. AI used: gpt-5.

Goedendag,

Ik verkoop mijn producten via marktplaatsen als bol, amazon (meerdere landen), kaufland, Cdiscount, Ebay en diverse andere europese marktplaatsen en straks ook de bedoeling via facebook, instagram, tiktok enz..

Nu zag ik dat je orders van marktplaatsen kan importeren in Shopify, maar zit daarvoor standaard functionaliteit in Shopify om met marktplaatsen te koppelen? Of moet je dan nog externe plugins kopen/huren?

en als al geintergreerd is waar kan ik dan vinden welke marktplaatsen er beschikbaar zijn?

Ik wil ook andere kant nog met een systeem koppelen, namelijk met Odoo.com, dat is mijn ERP/CRM/Administratie pakket. zag dat daar ook wel koppelingen voor beschikbaar zijn maar wordt uitzoeken wat de verschillen zijn.

Mensen hier verder ook ervaring met koppelen met diverse europese marktplaatsen