Kosten berekenen bij afrekenen

Topic summary

Kernvraag: hoe in Shopify extra kosten doorberekenen zodra een klant “achteraf betaling” (zoals AfterPay) kiest bij het afrekenen.

Achtergrond: de winkelier krijgt hogere kosten bij deze betaaloptie en wil die als toeslag aan de klant doorberekenen, specifiek gekoppeld aan de gekozen betaalmethode.

Huidige stand: het doorberekenen van kosten is eenvoudig te regelen bij verzendkosten, maar er is geen gevonden instelling voor betaalmethode-specifieke toeslagen in de checkout. De auteur vraagt of en waar dit binnen Shopify mogelijk is.

Uitleg: “achteraf betaling” (buy now, pay later) houdt in dat de klant pas na levering betaalt; AfterPay is een dienstverlener die dit aanbiedt.

Status/uitkomst: geen reacties of oplossingen in de thread. Onbeantwoord blijft of Shopify een native optie, instelling of andere werkbare methode (bijv. via apps) biedt om kosten op basis van de gekozen betaalmethode automatisch toe te voegen. De discussie is open en onopgelost.

Summarized with AI on February 9. AI used: gpt-5.
Show More

Beste,

Ik moet met een achteraf betaling optie gaan werken (zoals After Pay). Dit brengt voor mij nog meer kosten met zich mee die wil op de klant verhalen. Is er ergens een mogelijkheid om die kosten door te rekenen zodra de klant After Pay aanvinkt als betaal optie?

Dit is namelijk makkelijk in te regelen bij verzendkosten maar bij de keuze voor een bepaalde manier van betalen kan ik niet vinden.

Alvast bedankt

M.v.g Dennis