Lastig gevallen door scammers

Topic summary

Een Shopify-winkeleigenaar ontvangt dagelijks meerdere Engelse e-mails van vermeende ‘helpers’ die beweren van het Shopify Help Center te zijn. Deze berichten bevatten vaak links en zijn duidelijk scams.

Kenmerken van de mails:

• Vijf of meer per dag
  • Uitsluitend in het Engels
  • Bevatten verdachte links
  • Gebruiken misleidende afzenders (zoals “Quadra from Shopify help center”)
  • Tekst bevat soms omgekeerde/vreemde karakters

De winkeleigenaar is gefrustreerd door deze aanhoudende spam en zoekt advies om dit te stoppen. De discussie blijft open voor suggesties van andere gebruikers over hoe deze scam-mails effectief te blokkeren.

Summarized with AI on November 9. AI used: claude-sonnet-4-5-20250929.

Hallo!

Ik wordt dagelijks lastig gevallen door mensen die mijn zogenaamd willen helpen met mijn webshop.

Het zijn alleen maar Engels talige mails.

Vaak met een link erin.

Ik wordt hier echt moedeloos van en ik hoop dat iemand de tip heeft om dit te doen stoppen.

Zie hieronder een soort email die ik zojuist (de 5e vandaag al) heb binnengekregen

I hope this message is reaching directly to the store owner. I am Quadra by name a member of Shopify help center. I recently came across your store on Shopify promotional list and I can see you have a great store and I was impressed by the trending and profitable products that you have there, but your store lacks some newest marketing plugging which has been hindering your sales and conversion rate ,and as you know the upcoming season is where store owners gets much sales and high conversion rate in their store. As a member of Shopify help center, we committed in helping and guiding most store owners like you achieve their store success. May I know if you are open for a recommendation?? Best regards.