Melding: schakel cookies van derden op Shopify in voor de beste ervaring

Goedemiddag,

Ik loop tegen het volgende probleem aan. In de thema editor kan ik mijn thema niet meer aanpassen. Als ik op aanpassen klik krijg ik de melding: schakel cookies van derden op Shopify in voor de beste ervaring. Het gaat met geen mogelijkheid meer weg.

Ik heb mijn cookies volledig verwijderd net als mijn geschiedenis. Dit heeft niet geholpen. Ik werk met een MacBook en gebruik Safari. Met Chrome werkt het in principe wel, echter werk ik graag met Safari.

Hoe kan ik dit probleem verhelpen? Alvast bedankt!

Groet,

Brian

Hallo @Brianf_2 ,

Zodra je jouw thema wilt aanpassen via je de Safari browser zie je het bericht dat je cookies van derden dient in te schakelen voor de beste ervaring? Het verwijderen van cookies en geschiedenis heeft niet geholpen om deze kwestie op te lossen.

Omdat in Chrome alles wel werkt zoals verwacht lijkt dit een browser specifiek probleem te zijn. Ik wil je aanraden om de privacy instellingen van je Safari browser te bekijken en de optie voor Blokkeer alle cookies uit te schakelen. Zie de afbeelding hieronder ter illustratie:

Zet de optie ‘Blokkeer alle cookies’ uit.

Bekijk ook dit hulpdocument van Apple Ondersteuning over ‘Cookies inschakelen in Safari op de Mac’ voor nog meer informatie over dit onderwerp.

Heel veel succes met het opbouwen van je onderneming!

Hallo @Arno ,

Allereerst bedankt voor je reactie en hulp!

Het klopt dat het verwijderen van de cookies en geschiedenis niet geholpen heeft. Ook de optie voor blokkeer alle cookies staat uitgeschakeld.

Vandaag heb ik een app geïnstalleerd en ook weer verwijderd. Zou dat ermee te maken kunnen hebben? Ikzelf heb namelijk verder geen idee wat nog een oplossing zou kunnen zijn. Hieronder een screenshot van de melding doe ik continue krijg.

Groet,

Brian

Hi, brainf

ik heb het zelfde probleem..

heb je dit met de tijd al kunnen oplossen?
Ik hoor het graag van je!

groeten,

Goedemiddag Arno,

Heb je hier eventueel nog een oplossing op? Ik heb dit probleem ook op Chrome namelijk…

Zoals je ziet heb ik alles gedaan zoals het hoort maar helaas heeft het niets opgelost.

Het rare er van is dat ik best wel wat stores heb gemaakt maar dit heb ik nog nooit gezien…

Bij voorbaat dank!

Hi @Ambiancehome ,

Vervelend.. Helaas is het mij nog niet gelukt om het probleem op te lossen.

Aangezien @JimmyDegens hetzelfde probleem heeft alleen dan met Chrome vraag ik me af of het in ons macht ligt om het probleem op te lossen. Hopelijk komen we er snel uit.

Groet,

Brian

Goedemorgen,

Ook ik heb helaas hetzelfde probleem.. Is het jullie al gelukt om het op te lossen?

Ik verneem het graag

Hey,

ik ben overgestapt naar chrome en heb nooit meer problemen gehad hiermee.

Hoi @Brianf_2 ,

Vriendelijk bedankt voor je vraag, ik begrijp dat je een probleem ervaart met he openen van je thema-editor binnen je browser en dat je een melding krijgt over het inschakelen van pop-ups, klopt dat? Dit klinkt als een lokaal probleem wat je ervaart. Soms kan het voorkomen dat je te veel cookies (cache) binnen je browser hebt wat problemen kan veroorzaken. In dit geval kan je dan je cache legen zodat je browser deze problemen niet meer ervaart. Je kan gebruik maken van de volgende bronnen om je cache te legen.

Zoals @JimmyDegens al aangaf, helpt het om soms een andere browser te gebruiken. Ik kan je ook zeker aanraden om te kijken of je de browser die je gebruikt up-to-date is. Wanneer je gebruik maakt van een oudere versie van je browser, dan kan dit problemen veroorzaken. Je kan de volgende bronnen gebruiken om je browser te updaten:

Als laatste kan ik je aanraden om extensies die je hebt toegevoegd aan je browser uit te schakelen. Pop-up of Ad blokkers kunnen bepaalde functies namelijk blokkeren, wat ervoor kan zorgen dat sommige pagina’s niet helemaal juist laden. Je kan de volgende bronnen gebruiken om je extensies te beheren.

Mocht dit je probleem niet oplossen, stuur ons dan vooral even een bericht via ons helpcentrum. Voeg daarbij een screenshot toe van je probleem en we kijken dan graag met je verder. Nog hartstikke bedankt voor het stellen van je vraag!

Ik neem aan gezien het al lang geleden is dit niet meer een probleem is maar voor degene die dit in de toekomst lezen. Het probleem licht m niet bij de cookies!!! Bij instellingen van safari moet je ‘Voorkom cross-sitetracking’ uitzetten. Als deze uit is gezet dan kan je opnieuw naar shopify en je website openen. Dit zou het hele probleem moeten fiksen. Mocht het daarna nog steeds niet werken dan heb je bij geavanceerd de optie ‘Blokkeer alle cookies’ nog aanstaan. Deze moet ook uit. Hopelijk lost dit iedereen zijn probleem op!