Ik ben momenteel alles aan het uitpluizen om mijn webshop op punt te zetten. Ik ben mij momenteel aan het verdiepen in metavelden. Ik heb als thema ‘be yours’ gekozen. Ik heb bij producten een metaveld ‘materiaal’ vastgepind. Dit zie ik ook terug als ik manueel een product wil invoeren. Alleen is het niet de bedoeling dat ik deze manueel per product ingeef, maar dat deze mee geïmporteerd kan worden met mijn CSV-bestand. Heeft iemand hier ervaring mee hoe ik de gegevens van metavelden voor verschillende producten tegelijk kan importeren.
Topic summary
Hoofdonderwerp: metavelden (extra producteigenschappen) voor producten, zoals ‘materiaal’, in bulk importeren via een CSV-bestand in een webshop met het thema “Be Yours”.
Huidige situatie: het metaveld ‘materiaal’ is vastgepind en zichtbaar bij handmatige productinvoer. De bedoeling is om dit niet per product handmatig te vullen, maar samen met productdata via CSV te importeren.
Vraag: praktische werkwijze/ervaringen om metavelden voor meerdere producten tegelijk in te lezen vanuit CSV (veldnaamstructuur, mapping, ondersteunde formaten).
Uitleg termen: metavelden = extra attributen die niet standaard in productvelden zitten. CSV = tekstbestand met komma-gescheiden kolommen voor bulkimport.
Status: geen antwoorden of concrete oplossing gedeeld; de vraag staat open zonder beslissingen of actiepunten. Geen bijlagen of voorbeelden genoemd.