Als er een betaling binnenkomt bij Mollie vanuit shopify ( mollie -Ideal) is de omschrijving van deze betaling een lange reeks cijfers en letters bijv:
Betalingsgegevens
Omschrijving
rri74uqXFrmR0Toa4naWTu4e9
Maar kan ik dit ook ergens wijzigen in het ordernummer van de bestelling vanuit shopify? Nu komt dit niet overeen…
Hoi** @Kverkleij **, mijn naam is Lee en ik help je graag met je vraag!
De beschrijving die je ziet is een beschrijving die vanuit de betalingsgateway wordt gecreëerd. In dit geval maakt Mollie deze beschrijving aan per betaling die heeft plaatsgevonden. Omdat deze beschrijvingen worden aangemaakt via Mollie kunnen deze niet aangepast worden naar Order ID’s.
Wat je wel kan doen, is zoeken binnen je bestellingen op deze betalingsomschrijving om zo de bijpassende bestelling te vinden. Je kan dit doen door binnen je bestellingen overzicht te filteren op de beschrijving die je hebt.
Goedendag, ik heb hetzelfde probleem. We zijn inmiddels 2 jaar verder. Is dit nu wel mogelijk? Een webshop via Lightspeed wordt gewoon de order id als betalings id aangemaakt bij Mollie.
Peter hier. Ik vrees inderdaad dat dit nog steeds feitelijk hetzelfde is. Dit wordt niet door Shopify doorgegeven, maar is afkomstig van de betaalprovider en hoe hun integratie ontwikkeld is. In feite is alle informatie die Lee twee jaar geleden in hun reactie zette nog steeds van toepassing, en om heel eerlijk te zijn zal dit vrijwel zeker voorlopig zo blijven.
Ik hoop u hiermee weer wat verder te hebben kunnen helpen. Als u nog verdere vragen heeft, dan horen wij dat natuurlijk altijd graag van u!
Ik heb hetzelfde probleem. Maar je geeft aan dat je Shopify Payments kunt instellen. Nou helaas kon ik dat niet omdat de regels bij Shopify verandert zijn. Ik moet eerst 100 verkopen doen om deze optie te kunnen instellen!! Hoe belachelijk is dit?? Ik ben een kleine shop en hoe moet ik 100 verkopen eerst doen?! Ik vind dit echt een tekortkoming van Shopify. Heb ik speciaal voor Shopify gekozen, omdat het ‘allemaal zo gemakkelijk is’. Nou niet dus.
Als iemand een betere oplossing als dit heeft dan hoor ik it graag. Want zo’n vreemd lang nummer op de bestelling, geeft de klant niet echt veel vertrouwen. Als mensen al achterdochtig zijn als een webshop niet frauduleus is, dan werkt dit niet erg mee.
Als ik lees dat dit al jaren speelt, snap ik niet dat hier niets aan gedaan is!
Er is een oplossing beschikbaar via Stripe, waarmee u direct betalingen met iDEAL kunt accepteren. Probeer de externe oplossing “Stripe Checkout & Subscriptions for Shopify”, die iDEAL en vele andere betaalmethoden van uw Stripe-account ondersteunt.