Hi,
Heb getracht om met een youtube filmpje te starten met het inzetten van metafield bij de producten. Maar ik krijg niet dezelfde vensters dan de voorbeelden in het filmpje…
Is het nu zo dat het “nieuwe” toevoegen van metafields alleen mogelijk is/werkt bij 2.0 designs?? En niet bij de andere templates? Zoals bv Venture.
En zo ja hoe en waar kan ik eenvoudig van template veranderen? Of is dit geheel niet eenvoudig, en kan het omzetten complicaties opleveren? Is het mogelijk om een voorbeeld te zien voordat je overstapt, of alles wel goed mee overgezet word…
Heb momenteel een venture template…
Welke template is dan het meest aan te bevelen voor een grote shop?
Alle feedback is welkom
en bij voorbaat Thanks!
[email removed] koppelingen naar leden
Metafields in de Theme Editor
Via de Theme Editor kun je alleen metafields toevoegen aan settings die onderdeel zijn van (secties binnen) JSON-templates. En JSON-templates vind je meestal in O.S 2.0 themes. Oudere themes hebben templates in liquid formaat. Maar aan oudere themes kun je ook JSON-templates toevoegen. Dat zul je wel via de code editor moeten doen.
Voor jou is het waarschijnlijk gemakkelijker om de metafields handmatig in je templates te coderen. Zie hieronder.
Metafields handmatig in je templates coderen
Je kunt ook de specifieke metafields die je hebt aangemaakt via de admin handmatig in je templates coderen.
Zie bijvoorbeeld dit metafield dat ik heb aangemaakt voor objecten van het type Product. Het metafield heb ik met waarde #31AA31 (groen) ingevuld voor een specifiek product in mijn winkel:
In mijn product template product-template.liquid typ ik onderstaande. Via de code product.metafields.my_fields.extra_product_optie_kleur krijg ik de metafield waarde:
{%- assign kleur = product.metafields.my_fields.extra_product_optie_kleur -%}
{%- if kleur -%}
{%- endif -%}
Om het resultaat te bekijken, ga ik naar het product in mijn winkel waarvoor ik de groene metafieldwaarde heb ingesteld:
Zo kun je dus de metafields terug laten komen op pagina’s van je winkel.
Switch to Themes like Prestige or Impulse. They are well programmed.