Order procedure; tips gevraagd

Topic summary

Een ondernemer bereidt de lancering voor van een webshop die product X verkoopt met een specifieke bestelprocedure:

Huidige werkwijze:

• Bij binnenkomende bestellingen wordt het product besteld bij een fabriek binnen de EU
  • Na productie wordt het opgehaald door een transporteur en direct bij de klant afgeleverd
  • De klant ontvangt een bericht wanneer de verwachte afleverdatum bekend is

Vraag:
Welke Shopify-apps kunnen dit proces ondersteunen voor:

• Bestellen bij de fabriek
  • Facturatie
  • Verzending

De ondernemer zoekt geen dropshipping-apps, maar tools voor externe partijen die zij zelf inschakelen. De discussie is nog open zonder antwoorden of aanbevelingen.

Summarized with AI on November 10. AI used: claude-sonnet-4-5-20250929.

Hi allemaal!

Ik heb een webshop gebouwd welke ik binnenkort wil lanceren. Hier verkoop ik product X en de bestelprocedure is als volgt;

Als ik een bestelling ontvang dan bestel ik deze bij de fabriek (binnen de EU) en krijg ik een order bevestiging van hen terug. Nadat het product geproduceerd is krijg ik een melding en laat ik hem ophalen door mijn transporteur en direct afleveren bij de klant. Deze krijgt van tevoren een bericht van mij met de verwachte afleverdatum.

Met welke Shopify apps kunnen wij dit proces zo gemakkelijk mogelijk uitwerken mbt bestellen, facturatie en verzending? Ik lees veel over dropshipping apps echter betreft het externe partijen die wij zelf inschakelen en is het geen aangesloten leverancier uit zulke apps.

Hoor graag jullie ideeën!