Postcodes niet herkend tijdens checkout

Topic summary

Probleem: Postcodes worden in de checkout afgekeurd of niet herkend, terwijl ze binnen het bezorggebied vallen en klanten de juiste postcode invoeren. Dit leidt tot uitval van bestellingen.

Setup en context:

• Postcodechecker (op basis van viercijferige postcodes) laat klanten toe binnen het bezorggebied.
  • Verzendkosten in Shopify worden bepaald op basis van afstand vanaf de winkel.
  • In de checkout valideert Shopify/Google de postcode als ongeldig of onbekend.
  • Shopify geeft aan dat dit een Google-adresvalidatieprobleem is en zegt niets te kunnen doen.

Recente update: Een andere gebruiker vraagt of het probleem al is opgelost en biedt aan tegen betaling vragen te stellen/te helpen.

Status: Geen oplossing of concrete acties gedeeld; discussie blijft open met onopgeloste vraag rond adresvalidatie (vermoedelijk via Google).

Summarized with AI on January 21. AI used: gpt-5.

Hoi!

Ik heb een irritant probleem en dat is dat shopify aangeeft niet te kunnen bezorgen in gebieden die wel binnen mijn bezorggebied vallen.

Mijn set up is als volgt:

• bezorgblokpicker app die klanten obv hun viercijferige postcode aangeeft of ze kunnen laten bezorgen

• Shopify maakt een bezorgprijs aan obv afstand van de winkel

Het volgende gebeurt: Klant vult de postcodechecker in en wordt toegelaten. Vervolgens vult hij/zij de postcode in bij het afrekenen en herkent shopify (of google) de postcode niet, of zegt dat de postcode verkeerd is, terwijl klanten toch echt hun eigen postcode wel weten.

Ik verlies hier vrij veel klanten door. Is er iemand die hier een oplossing voor weet? Shopify geeft zelf aan dat het probleem bij Google ligt en niks kan doen. Dit is erg irritant.

Alvast bedankt voor de hulp!

Hallo, is je probleem al opgelost?

Ik ben ook een nieuwe lid van Shopify, maar ik heb toch een paar vragen daarover, zou jij het kunnen beantwoorden? Ik kan voor betalen als je wilt.

Nataliya