Postnl brievenbuspakket

Topic summary

Een gebruiker maakt gebruik van de PostNL koppeling in Shopify en heeft verschillende verzendzone’s aangemaakt die goed werken. Het probleem is dat brievenbuspakketten wel via PostNL verstuurd kunnen worden (zowel binnen als buiten Nederland), maar deze optie niet beschikbaar is via de Shopify-app.

Specifieke situatie:

• Brievenbuspakket optie is wel beschikbaar voor binnenlandse verzending (domestic zone)
  • Voor internationale verzending ontbreekt deze optie in de app
  • Dit verschil in functionaliteit leidt tot aanzienlijk hogere verzendkosten

Reactie van support:
PostNL biedt geen API-integratie voor internationale brievenbuspakketten. Er wordt aanbevolen contact op te nemen met PostNL support voor meer informatie of alternatieve oplossingen. Als alternatief worden andere carriers genoemd die wel internationale mailbox-verzending ondersteunen, zoals FedEx, UPS en DHL.

Status: De discussie blijft open met de vraag of iemand anders ervaring heeft met dit probleem.

Summarized with AI on November 20. AI used: claude-sonnet-4-5-20250929.

Hi,

Ik maak gebruik van de PostNL koppeling. Ik heb verschillende zone’s aangemaakt binnen shopify en dit werkt allemaal goed. Echter kan ik via postNL brievenbus pakketen versturen zowel binnen als buiten NL. Via de app lukt mij dit niet.. Ik heb bijgevoegd in de bijlage waar ik wel brievenbus pakket in kan stellen. Het scheelt nogal veel geld als die ook kan via deze app naar het buitenland (wat dus bij postnl wel kan).

Heeft iemand hier ervaring mee?

(hier kan het wel) (domestic zonde)

Hier kan ik alleen dit selecteren

Hi @Afraamba ,

As far as I know, PostNL doesn’t provide API integration for International mailboxes. I would recommend reaching out to their support team for assistance. They may be able to provide more information or suggest alternative solutions that could work for your needs.

However, if they don’t provide it, there are also other carriers that support International mailboxes like FedEx, UPS, and DHL. Are you looking for a way to integrate with any of these carriers?

Feel free to reach out for further queries or concerns. I will be happy to help!

Translated by Google for better understanding:

Voor zover ik weet, biedt PostNL geen API-integratie voor internationale mailboxen. Ik zou aanraden om contact op te nemen met hun ondersteuningsteam voor hulp. Zij kunnen mogelijk meer informatie geven of alternatieve oplossingen voorstellen die aan uw behoeften zouden kunnen voldoen.

Als ze het echter niet leveren, zijn er ook andere vervoerders die internationale mailboxen ondersteunen, zoals FedEx, UPS en DHL. Bent u op zoek naar een manier om te integreren met een van deze providers?

Neem gerust contact op voor verdere vragen of opmerkingen. Ik zal blij zijn om te helpen!