Prijzen zonder btw binnen b2b template

Topic summary

Prijsweergave voor B2B-sectie aanpassen: op product- en collectiepagina’s prijzen exclusief btw tonen, terwijl in checkout en op de factuur btw wel wordt berekend.

Context:

• Shopify-winkel met consumentenstore en een apart B2B-template. Toegang tot B2B na inloggen en toekenning van de “wholesale” tag.
  • Binnen het B2B-gedeelte zijn alleen producten/collecties met de wholesale-tag zichtbaar.

Vereisten en randvoorwaarden:

• Prijsweergave wijzigen naar exclusief btw uitsluitend op B2B-product- en collectiepagina’s (eventueel op product-, collectie-, tag- of template-niveau).
  • Geen gebruik van betaalde apps/plugins; uitvoering binnen het thema “Taste”.
  • Doel is visuele weergave (excl. btw) aan te passen; btw blijft berekend in checkout en voor facturatie.

Terminologie:

• BTW = Belasting Toegevoegde Waarde (VAT).
  • B2B = business-to-business; “wholesale” tag bepaalt toegang en zichtbaarheid.

Status:

• Vraag om praktische implementatie-instructies (theme-aanpassingen/liquid-logica) zonder betaalde apps. Nog geen oplossing of vervolgstappen gedeeld; discussie staat open.
Summarized with AI on December 17. AI used: gpt-5.

Ik heb een webshop voor consumenten met daarbij ook een B2B template. Deze kunnen bedrijven bereiken nadat ik ze een “wholesale” tag heb gegeven en zij vervolgens inloggen.

Binnen deze template zijn alleen producten en collecties te zien met een wholesale tag.

Alleen op dit gedeelte van de site zou ik graag op de product en collectie pagina’s prijzen willen laten zien zonder BTW.
De BTW moet echter wel berekend worden op de checkout pagina en op de factuur.

Ik wil dus de weergave van de prijs veranderen (ex btw) op product, collectie, tag of template niveau.

Hoe kan ik dit instellen? (zonder gebruik te maken van betaalde plugins)

Ik maak gebruik van het thema: Taste

Ik hoop dat iemand mij (als beginner) hiermee kan helpen.

Alvast heel erg bedankt!