Hallo, ik heb een webshop ontworpen om producten te verkopen in Nederland en België. Mijn bedrijf is gevestigd in het Verenigd Koninkrijk. Ik zou graag iDEAL en Bancontact willen integreren voor de betalingen. Helaas biedt de Stripe betalingsmethode bij shopify, geen ondersteuning voor iDEAL en Bancontact. Wat zou de beste oplossing zijn?
Topic summary
Probleem: een in het VK gevestigd bedrijf met een Shopify-winkel voor NL/BE wil iDEAL (NL) en Bancontact (BE) aanbieden, maar de Stripe-betalingsmethode binnen Shopify ondersteunt deze niet.
Aangeraden betaalproviders: er worden alternatieven genoemd die iDEAL en Bancontact ondersteunen, zoals:
- Pay.nl
- Mollie
Met de suggestie om direct bij deze partijen na te vragen of ze iDEAL/Bancontact kunnen activeren voor een in het VK geregistreerd bedrijf en wat de voorwaarden zijn.
Workaround met Stripe: als er al een Stripe-account is, kan Easy Pie Checkout (een externe, door Stripe aangedreven checkout) worden gebruikt. Dit werkt ongeacht de locatie van de Shopify-winkel en ondersteunt iDEAL, Bancontact, abonnementen en andere door Stripe ondersteunde methoden. Er is een videoplaylist gedeeld ter illustratie.
Status en acties: er is geen definitieve keuze of oplossing bevestigd. Actiepunten zijn het contacteren van genoemde PSP’s voor haalbaarheid en het overwegen/testen van Easy Pie Checkout. De discussie blijft open zonder afgeronde beslissing.
Hoi @Alper2
Ik begrijp dat je graag wilt weten hoe je iDEAL en Bancontact kan aanbieden binnen je winkel terwijl je bedrijf is gevestigd in het Verenigd Koninkrijk, klopt dat? Er zijn verschillende betaalproviders die je kan overwegen om iDEAL en Bancontact aan te bieden. Ik geef graag een paar voorbeelden:
Ik kan adviseren om contact op te nemen en om te vragen of het mogelijk is om via hun iDEAL en Bancontact aan te bieden wanneer je bedrijf in het Verenigd Koninkrijk gevestigd is. Zij kunnen je vervolgens meer informatie aanbieden over wat er mogelijk is. Je kan natuurlijk ook altijd op Google kijken welke andere betaalproviders iDEAL en Bancontact aanbieden.
Vriendelijk bedankt voor het stellen van je vraag!
Als je een Stripe-account hebt, kun je Easy Pie Checkout voor Shopify gebruiken, een Stripe-aangedreven externe checkout-oplossing die werkt, ongeacht de locatie van je Shopify-winkel.
Videovoorbeeldlijst: https://www.youtube.com/playlist?list=PLYcyegf4ttmGdfkCKK0QdRnMu9yUycbJb
Met deze oplossing kun je betalingen en abonnementen accepteren met iDEAL, Bancontact en veel betaalmethoden die worden ondersteund door je Stripe-account.