Reservaties bij conceptbestellingen

Hoi

Ik heb soms klanten die een kledingstuk via mij reserveren en die het later komen ophalen in de winkel. Wanneer ze het komen ophalen worden er soms nog kledingstukken toegevoegd of hebben zij een tegoedbonnetje die dan van de bestelling afgetrokken wordt bij betaling. Ik ervaar momenteel het volgende probleem: wanneer ik een conceptbestelling aanmaak en een reservatie instel, wordt het kledingstuk niet uit de stock gehaald en blijft het dus beschikbaar op de webshop wat dus niet de bedoeling is. Nochtans staat mijn webshop ingesteld dat er niet kan besteld worden wanneer de voorraad 0 is. Als ik naar mijn stock kijk, zie ik ook dat het aantal nog steeds op 1 staat. Ik heb al verschillende opties geprobeerd, zoals bv. de conceptbestelling instellen op ‘betalen bij fullfilling of afhaling’, maar dan gaat de conceptbestelling over naar een gewone bestelling en kan er achteraf geen korting of artikel meer toegevoegd worden. Ook staat de betaling al op die dag in het dagtotaal wat niet klopt. Als ik deze bestelling annuleer en ze opnieuw aanmaak in de winkel, krijg ik het probleem dat hij de artikelen in retour steekt (en dus ook het bedrag), waardoor mijn dagtotaal opnieuw niet klopt. Hoe kan ik ervoor zorgen dat bij die conceptbestelling de reservatie wel uit de stock gaat, want daar ligt volgens mij de oplossing van mijn probleem.

Alvast bedankt voor de hulp