Taal product omschrijving veranderen

Topic summary

Productomschrijvingen van geïmporteerde producten staan in het Engels; wens is om alles naar het Nederlands te vertalen voor >400 items zonder handmatig werk.

• Voorgestelde aanpak: Exporteer alle productgegevens naar een CSV (tabelbestand), importeer dit in Google Spreadsheets en vertaal kolom(men) met omschrijvingen in bulk via een plugin (bijv. ChatGPT of een vertaalplugin). Daarna de vertaalde CSV terug importeren in de webshop.
  • Toelichting: CSV maakt bulkbewerking en -vertaling mogelijk binnen een spreadsheet, wat veel sneller is dan per product aanpassen.
  • Status: Nog geen bevestigde uitvoering of resultaat; hulp aangeboden indien nodig. De vraag blijft praktisch gericht op het efficiënt vertalen van grote aantallen productomschrijvingen en staat feitelijk nog open.
Summarized with AI on December 27. AI used: gpt-5.

Hallo,

Ik heb producten geïmporteerd naar mijn eigen website.

Alleen zijn van enorm veel producten de product omschrijvingen in het Engels… Deze wil ik graag in het Nederlands.

Ik heb een aantal beschrijvingen handmatig veranderd. Kan dit ook anders of makkelijker? Gaat om meer als 400 producten namelijk. ..

Groetjes

Hoi Michelle,

De makkelijkste manier in mijn ogen om dit te doen is door een export CSV te maken van je product bestand.

Deze vervolgens te importeren in google spreadsheets en in bulk te vertalen in de spreadsheet met een plugin zoals chatgpt of een vertaal plugin.

Mocht je er niet uitkomen dan hoor ik het wel!

Groetjes,
Alexander