Van Bv naar Eenmanszaak

Topic summary

Overname van een Shopify-webshop leidde na gegevensoverdracht tot een foutmelding en verzoek om bedrijfsgegevens te updaten. In het account staat het bedrijf ten onrechte als BV (Besloten Vennootschap), terwijl het een eenmanszaak betreft. Zelf aanpassen in Shopify lukt niet. Er is meerdere keren contact opgenomen met Shopify Support en documenten ingestuurd, waaronder een KvK-uittreksel (Kamer van Koophandel) dat de eenmanszaak bevestigt, maar er is nog geen reactie ontvangen. De vraag is wat de volgende stappen zijn; er is nog geen oplossing en de kwestie is openstaand.

Summarized with AI on January 7. AI used: gpt-5.

Goedemorgen,

Ik heb onlangs een Shopify webshop overgenomen, na het overzetten van de gegevens wat allemaal goed leek te gaan kreeg ik een foutmelding waarbij ik mijn gegevens weer moest updaten. Toen ik dat wou doen zag ik tot mijn verbazing dat mijn bedrijf is ingeschaald als BV, wat totaal niet klopt. Ik heb geprobeerd dit zelf aan te passen, maar dat kan niet. Ook meerdere keren contact opgenomen met de Shopify support, na talloze papieren te hebben opgestuurd waaronder een kvk uitreksel, waar duidelijk opstaat dat mijn bedrijf een eenmanszaak is he ik nog 0 reactie mogen ontvangen. Wat moet ik doen? Ik word er een beetje gek van…

Hopelijk kan iemand hier mij helpen..

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Jordy

Hi Chlara,

Dank voor jouw antwoord! Weet jij zo hoe ik met die afdeling in contact kan komen? Ik heb ook al contact gehad met Money Support, hoe lang kan het duren voordat ik reactie van hun terug kan verwachten?