Verticale foto's zijn dubbel zo groot op productpagina

Topic summary

• Probleem: Op de productpagina worden verticale (staande) foto’s twee keer zo groot weergegeven als horizontale (liggende), ondanks dat ze met hetzelfde aantal pixels zijn geüpload. Het verminderen van het aantal pixels verandert de weergave niet.
  • Doel: Verticale foto’s even groot laten tonen (zelfde hoogte) als horizontale foto’s.
  • Context: Gebruikt het Shopify-thema Dawn; onduidelijk of het thema de oorzaak is. Categorie: Shopify-ontwerp.
  • Acties/uitkomsten: Nog geen oplossingen, instellingen of aanpassingen gedeeld; geen code of screenshots meegestuurd.
  • Status: Open vraag; hulp gevraagd om de weergavegrootte van verticale en horizontale productfoto’s te uniformeren.
Summarized with AI on December 31. AI used: gpt-5.

Ik heb horizontale en verticale foto’s met hetzelfde aantal pixels geüpload. Na het opslaan blijkt dat de verticale foto’s 2 keer zo groot afgebeeld worden. Met minder pixels maakt het geen verschil. Het lukt me niet om de verticale foto’s zo te bewerken dat ze kleiner worden en dezelfde hoogte hebben als de horizontale foto’s. Wie kan mij helpen. Ik gebruik thema Dawn, geen idee of dit uitmaakt voor mijn vraag.