Hoi allemaal,
Ik hoop dat iemand hier misschien ervaring mee heeft of mij kan vertellen wat ik nog kan doen, want mijn webshop is inmiddels al ruim drie weken offline en ik word een beetje wanhopig…
In het kort:
Mijn Shopify-account bleek zonder mijn medeweten te zijn gewijzigd. Mijn Basic-abonnement was gewijzigd naar Advanced en er stond een SEPA-betaalmethode in mijn account die ik niet herkende. Uiteindelijk is mijn zaak daarom bij Shopify Account Security terechtgekomen.
Security heeft mijn account geblokkeerd en mij gevraagd mijn identiteit en eigenaarschap van de webshop te verifiëren. Hiervoor heb ik onder andere mijn ID en bewijs van mijn eerdere betalingen aan Shopify aangeleverd.
Afgelopen week kreeg ik eindelijk bericht dat de verificatie succesvol was afgerond. Vervolgens moest ik:
- mijn wachtwoord opnieuw instellen;
- tweestapsverificatie opnieuw inschakelen;
- daarna Security per e-mail laten weten dat dit was gebeurd.
Dit heb ik vrijdagochtend direct gedaan.
Shopify schreef dat zij daarna de resterende tijdelijke beperkingen op mijn account zouden kunnen afhandelen. Inmiddels is het maandagavond en heb ik sindsdien niets meer gehoord. Ik kan nog steeds niet bij mijn Shopify Admin en mijn webshop is inmiddels ruim drie weken offline.
Ik heb vandaag opnieuw gereageerd op mijn bestaande Security-ticket. Ook heb ik geprobeerd via het Shopify Help Center een Support Advisor te bereiken, maar de assistent blijft bij mij hangen op “Reading documentation”, waardoor ik ook daar niet verder kom.
Mijn belangrijkste doel is op dit moment simpelweg mijn webshop weer online krijgen. Daarna moeten er nog vragen worden opgelost over de ongeautoriseerde wijziging van mijn abonnement en betaalmethode.
Heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt?
En vooral: weet iemand hoe ik mijn bestaande Security-case kan laten escaleren of op een andere manier contact kan krijgen met iemand bij Shopify die daadwerkelijk de resterende blokkade van mijn account kan laten verwijderen?
Na ruim drie weken offline begint dit voor mijn bedrijf echt een serieus probleem te worden.
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
Yvonne