FROM CACHE - nl_header

Goede Conversies, maar tot op heden geen sale's

Yipiyago
Bezoeker
1 0 0

Laatst ben ik een nieuwe shopify winkel begonnen, en tot nu toe maak ik met facebook wel goed wat conversies, zo'n 150 - 200+ bezoekers op een dag. Maar tot op heden heb ik nu een sale gehad. 

 

Heeft iemand een idee hoe ik mijn winkel nog meer kan verbeteren, of enige tips? ze zijn erg welkom.

 

Mijn winkel is : yipiyago.com

 

Alvast bedankt voor het lezen en de moeite!

3 ANTWOORDEN 3

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Hoi @Yipiyago,

Gefeliciteerd met het lanceren van de winkel, en met het aantal bezoekers, dat is niet niks!

Een gebrek aan verkopen is iets wat veel nieuwe verkopers meemaken. Als je even de tijd hebt, heb ik hier enkele effectieve manieren om te helpen je verkoop op gang te brengen:


1. Één manier om dit te doen is door gebruik van sociale bewijskracht, bijvoorbeeld met onze gratis Product Reviews app. Dit is een manier om vertrouwen te vestigen, en ik heb hier een super artikel over dat onderwerp: 10 manieren om vertrouwen te vestigen

2. Je kunt je website een persoonlijke uitstraling geven met een chatbot zoals TidioGobot, of Reamaze. Je kunt bijvoorbeeld ook een nieuwsbrief starten, zodat klanten bekend kunnen raken met je merk, en hun bij het inschrijven een kortingsbon aanbieden.

3. Ik heb hier een super artikel over Email Marketing, wat je kunt gebruiken om dat verkeer te behouden, en om het aantal terugkerende klanten verhogen.

4. Ik had ook opgemerkt dat de tekst op een van de slides in de slideshow niet echt makkelijk is om te lezen. Ik zou aanraden om de afbeelding in de achtergrond, of de kleur van de tekst aan te passen, zodat er een goede contrast bestaat tussen de slideshow en de Call to Action.

5. Ten slotte heb ik hier een Marketing checklist voor het maken van je eerste verkoop, deze zit ook vol met tips om je verkoopstrategie te verfijnen.

Als je hiermee na een tijdje geen verbetering ziet, is het de moeite waard om te overwegen je niche verder te verfijnen. Ik heb hier meer informatie over het vinden van een niche, dat wellicht goed van pas komt. Je kunt ook voortdurend het ontwerp van de thuispagina veranderen, om te testen welke indeling het beste werkt voor conversies. Voor inspiratie heb ik hier een artikel, Homepage design 101: What to include on the front page of your website

Goed werk met de webshop tot nu toe, en veel succes ermee!

 

Groeten, Maxime

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

JeroenHuijbers
Nieuw lid
6 0 0

Bij mij werkt de link naar je webshop niet? yipiyago.com!? 

 

Hessel
Shopify Partner
18 1 3

Hi,

Heb je ook enig zicht op de conversies binnen je shop? Hoeveel procent voegt iets in een mandje toe, hoeveel converteren daarvan.

Je kan met exit-intent popups de conversies nog wel iets verhogen. Eventueel kan  je ook reden uitvragen waarom je bezoekers de shop verlaten. Als je de reden weet, kan je daar wellicht iets mee (meestal zijn het de verzendkosten, de prijs of is men gewoon een beetje aan het rondkijken). Privy is goed in popups. Wil je echt de dialoog aangaan met je bezoekers, dan kan je beter een chatbot overwegen. 

Wil je meer weten over chatbots en Shopify, dan hoor ik het graag

Hessel - Botz4U