How can I effectively change my bank account on an online platform?

corp41
Tourist
28 0 1

Hello, I’ve been trying to change my bank account for a week now. Spoken to multiple representatives via chat and was told my ticket was escalated to the Financial Team…I have NOT heard from them and my payout is being held due to Shopify not being able to simply update my bank account info. I’ve seen multiple posts in regards to this and for Shopify to be such a big platform this is awful. How am I supposed to keep an online business afloat if the platform I use won’t even pay money that’s made out. I’ve been dealing with this for days and even asked for a supervisor. Shopify will start to leave people no choice but to take a legal route due to withholding of funds. 

Replies 3 (3)

Don
Shopify Staff
2765 199 388

Hi there @corp41!

 

Thanks for reaching out here in the Community to share your concern, and sorry to hear you're feeling frustrated with the situation you find yourself faced with.

 

You mentioned that you had already reached out for support and that your query was escalated to the appropriate team internally already, is that correct?

 

While we can't provide account support or comment on your contacts from here for security reasons, if you're happy to confirm the ticket number from where your case was escalated I can take a look and ensure it's with the right team.

 

Ultimately, it will take longer to hear back from our escalated teams, who are often required to work via email only in order to adhere to their own secure processes.

 

The first place you'll be able to get an update on this will be by way of a reply to your escalated support contact, so let's ensure that's in the right place for you!

Don | Social Care @ Shopify 
 - Was my reply helpful? Click Like to let me know! 
 - Was your question answered? Mark it as an Accepted Solution
 - To learn more visit the Shopify Help Center or the Shopify Blog

corp41
Tourist
28 0 1

Yes Don, it was escalated and the ticket number is 38288219

Don
Shopify Staff
2765 199 388

Hi again, @corp41!

 

Thanks for getting back to me here and for sharing your ticket number.

 

I can see that that specific contact has been escalated to our Payments team, that's great!

 

That is the first and only place you'll be able to get an update on your query, so I would keep an eye out there for a reply in the coming days.

 

I'd also avoid replying there or creating further contacts for this issue, as that may serve to slow our ability to support you rather than expedite it.

 

Just sit tight and keep an eye out for the email reply on your ticket number shared here so you can work with our escalated team from there.

 

All the best!

Don | Social Care @ Shopify 
 - Was my reply helpful? Click Like to let me know! 
 - Was your question answered? Mark it as an Accepted Solution
 - To learn more visit the Shopify Help Center or the Shopify Blog