FROM CACHE - nl_header

BTW vraagje

alexanderm
Bezoeker
1 0 0

Hi!

Ik heb meerdere posts gelezen over btw. Toch is iets mij niet helemaal duidelijk. Alle prijzen in mijn webshop worden incl. btw. Echter wil ik wel dat de btw in het belastingoverzicht beschikbaar is en ook in de mail, dat de klant het bedrag in btw kan zien.

 

Nu heb ik bij ieder product aangezet dat het bedrag incl btw is
Ik heb ook bij instellingen>belastingen aangevinkt dat alle prijzen incl. belasting zijn.

 

Nu blijft er alleen nog over Belastingregio's naast Europese Unie.  Moet ik daar "btw innen" aanzetten?

2 ANTWOORDEN 2

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Hoi @alexanderm,

Maxime hier bij Shopify, bedankt voor je bericht!

Als het goed is wil je klanten graag een aangepaste bevestiging sturen waarin meer informatie te zien is over het btw-bedrag, klopt dat? 

Er zijn meerdere opties in onze Appwinkel om ondernemers de mogelijkheid te geven om op maat gemaakte facturen te creëren. Hier is de volledige lijst, en hieronder zal ik enkele populaire opties met je delen:

  •  Order Printer is onze gratis app waarmee je facturen kunt sturen naar klanten. Voor meer informatie over de functionaliteit van deze app, kun je Ons Hulpdocument over Order Printer lezen.
  • Als je vanuit meerdere sjablonen wilt kiezen voor je Order Printer facturen, kun je in combinatie hiermee Order Printer Templates gebruiken. Hier kun je verschillende templates uitproberen, en dan met eenmalige betaling een factuurtemplate kopen voor jouw winkel. Deze facturen kunnen worden aangepast zonder kennis van programmering, en Nederlandstalige facturen worden ook ondersteund.
  • Als je liever een app van een derde partij gebruikt, zou ik aanraden om Sufio te proberen. Dit is een betaalde app met verschillende functies en abonnementen om uit te kiezen. Met Sufio kun je automatisch facturen e-mailen naar klanten, en deze app integreert ook met meerdere andere apps.

Hoewel ik je niet kan vertellen of je je btw-instellingen moet aanpassen, kan ik wel delen hoe je het kunt doen. Ik raad aan om te beginnen met ons hulpdocument, Belasting op basis van registratie in de EU. Om er zeker van te zijn dat je voldoet aan de vereisten voor ondernemers op het vlak van btw, raden we alle ondernemers aan om hun situatie te bespreken met een belastingdeskundige. 

Groet,

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

ckong
Plezierreiziger
51 0 7

Ik weet niet hoe je in de bevestigingsmail (ik neem aan dat je de orderbevestigingsmail bedoelt?) de BTW kunt laten zien, maar dat is normaal gesproken ook niet nodig en zeker wettelijk niet verplicht. De berekende, en dus aan de fiscus verschuldigde BTW is normaal gesproken wel zichtbaar in je BTW overzicht, zoals in één van de financiële rapporten.

Voor de facturering gebruik ik de app Invoice Falcon, die is gratis zolang je onder een bepaald aantal facturen per maand blijft. Met deze app kun je de facturen in verregaande mate personaliseren, BTW al dan niet laten zien en ook met meerdere talen werken. Sommige van de opties zijn alleen met een betaald abonnement beschikbaar.