FROM CACHE - nl_header

online winkel enkel open op bepaalde dagen.

elisebroekaert
Bezoeker
3 0 0

Hallo, 

Ik wil graag via deze webshop mijn taarten verkopen. Het idee is dat de koper een taart bestelt maar enkel op vrijdag , zaterdag en zondag. Is er een mogelijkheid om mijn product enkel aan te bieden op specifieke dagen? 

Verder is het de bedoeling dat de mensen de taart in mijn bakatelier komen ophalen. Ze worden dus niet verzonden. Kan ik dit ook ergens aanpassen? 

 

Groetjes Taart Karamelle 

2 ANTWOORDEN 2

Vincent
Shopify Staff
58 3 10

Hallo @elisebroekaert 

 

Vincent hier van Shopify!

 

Als ik het goed begrijp, is het de bedoeling om de taarten dezelfde dag of de dag na de bestelling te leveren, en moet de winkel de andere dagen gesloten zijn zodat klanten niet denken een taart te ontvangen op de andere dagen?

 

Heb je overwogen om, in plaats van de winkel helemaal te sluiten voor enkele dagen per week, duidelijk te vermelden op de website dat taarten alleen op bepaalde dagen geleverd/ afgehaald kunnen worden? Op die manier kunnen klanten wel gewoon bestellingen plaatsen wanneer ze op zoek zijn naar taarten voor een bepaalde gebeurtenis, maar schep je geen verwachtingen over levering op andere dagen. Ook kun je bijvoorbeeld "order notes" activeren, zodat klanten kunnen aangeven wanneer ze de taart graag geleverd willen hebben.

 

Het is op zich mogelijk om de winkel tijdelijk te sluiten, je kunt dit doen door op de dagen dat de winkel gesloten is, de wachtwoord-pagina te activeren; klanten zullen dan de checkout niet kunnen bereiken. De wachtwoord-pagina zelf is bewerkbaar, dus je kunt daar bijvoorbeeld een bericht zetten over de dagen dat de winkel geopend is.

 

20-19-5hryp-kdy5e

 

Er is geen ingebouwde functionaliteit om de wachtwoord pagina automatisch te laten activeren op bepaalde dagen, dus de winkel zal iedere week handmatig gesloten moeten worden. Wel zou je kunnen overwegen om een externe Shopify Expert te benaderen, om te bespreken wat er eventueel gedaan kan worden om de wachtwoord-pagina automatisch te laten activeren met behulp van codeveranderingen, of een vergelijkbare oplossing.

 

Wat betreft de verzending: ik denk dat het wel de bedoeling is dat klanten meteen betalen, of wil je ook betaling bij afhalen toestaan? Zo ja, dan kun je de "handmatige betaalmethode", "cash on delivery" aanmaken. Hiermee krijg je wel de bestelling binnen op de gebruikelijke manier, maar betaalt een klant pas als ze de taart in je atelier ophalen.

 

20-31-ac94t-el1o5

 

Als je wilt dat klanten wel van tevoren betalen, zou ik aanraden om een verzendmethode met "gratis verzending" aan te maken, en daar de beschrijving van aan te passen zodat de naam van de verzendmethode "Afhalen in ons bakatelier, adres abc" is: 

 

20-41-oq3ff-6dsqh

 

Ik hoop dat dit een goed idee geeft van de mogelijkheden en goede oplossingen voor je zijn! 🙂

 

Met vriendelijke groet, Vincent

 

Vincent | Community Guru @ Shopify
 - Was my reply helpful? Click Like to let me know! 
 - Was your question answered? Click Accept as Solution 

CindyKoning
Nieuw lid
4 0 0

Wij hebben een soort gelijk probleem - wij verkopen koelverse maaltijden die op 3 dagen in de week uitgeleverd worden. Nu moeten klanten dus ergens kunnen kiezen welke dag ze hun eten willen ontvangen - en dat hoeft natuurlijk niet de eerste beschikbare datum te zijn. W zoeken dus een soort date-picker waar mensen de datum kunnen selecteren. en het liefst dat het in de backoffice ook duidelijk is wanneer de bestelling geleverd moet worden. Met order notes lijkt me wat omslachtig - als we iedere bestelling moeten openen om te kijken wanneer ze geleverd willen. Plus dat krijg je dat mensen toch een dag in gaan vullen waarop je niet levert.

En bestellen kan natuurlijk wel 24/7, dus de winkel sluiten is niet de bedoeling.

 

ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft!

Cindy

Feel Good Kitchen