FROM CACHE - nl_header

Oplichting

jeroenenwendy
Bezoeker
1 0 0

Beste,

Graag zou ik willen weten hoe jullie tegen oplichting staan.

Op de website https://lumano.nl/ worden producten verkocht die vanuit china worden verstuurd. Dit opzich is geen probleem, echter de producten komen nooit of bijna nooit bij een klant aan.

Ze adverteren met een klant tevredenheid van 9.6/10 op 4136 reviews, alleen weet niet waar ze die vandaan halen.

als ik echter kijk naar de reviews op trustpilot krijgen ze een dikke 1 op 61 echte reviews

Het ip van de website is 23.227.38.65 wat uitkomt bij jullie

Source: whois.arin.net
IP Address: 23.227.38.65
Name: SHOPIFY-NET
Handle: NET-23-227-32-0-1
Registration Date: 19-9-13
Range: 23.227.32.0-23.227.63.255
Org: Shopify, Inc.
Org Handle: SHOPI-1
Address: 150 Elgin Street, 8th Floor
City: Ottawa
State/Province: ON
Postal Code: K2P 1L4
Country: Canada
Name Servers:
 
Dus vraag me af wat jullie hierin kunnen betekenen aangezien mensen gewoon worden opgelicht, aangiftes bij politie helpen voor geen meter aangezien ze er niets mee kunnen doen of gewoon niets mee doen. 
 
Aangezien jullie toch het platform leveren om deze oplichten te faciliteren hoop ik toch echt dat er actie op wordt ondernomen.
 
Op mijn mail wordt niet gereageerd door de beheerders van de website. en uit de reviews van trust pilot is dit een standaard iets.
3 ANTWOORDEN 3

IrisE
Shopify Staff
196 12 24

Beste ,

Iris hier van het Nederlandstalige support team. Bedankt voor je bezorgheid en wat een goeie vraag.

Ik begrijp dat je waarschijnlijk de naam "Shopify" ergens hebt zien staan op de site van een winkel die je niet vertrouwd, en denkt dat dit beter kan worden verwijderd. Sta me toe om je hier over te informeren. Shopify is een software-bedrijf dat programma's maakt die het mogelijk maken een winkel te runnen. Vanwege privacywetgeving kan ik niet bevestigen of ontkennen dat een bepaalde winkel van onze software gebruik maakt.

Alle winkels op Shopify moeten zich houden aan onze regels die wij uiteen hebben gezet in dit document. Als je denkt dat een winkel deze regels schendt dan zijn wij dankbaar als je dat meldt via dit formulier. Wij bouwen zorgvuldig een dossiers tegen dit soort winkels op, zodat we ze van ons platform kunnen verwijderen indien we dit nodig achten. We kunnen over dit process echter geen informatie of updates geven, omdat het ons privacybeleid zou schenden en tot erosie van het onderzoeksproces zou kunnen leiden.

Als je toevallig iets op deze winkel(s) besteld heeft en daar problemen mee hebt, dan raad ik je aan om eerst contact te zoeken met de verkoper. Als dat niet lukt dan zijn er procedures voor deze situaties om jouw consumentenrechten te waarborgen. Afhankelijk van hoe je voor de bestelling hebt betaald, kan je contact zoeken met je bank of PayPal. Deze kunnen de situatie onderzoeken om het proces te beginnen om je geld terug te krijgen. Als het om een betaling via iDeal gaat dan vindt je bij ConsuWijzer praktische adviezen over je rechten. Je kunt daar ook een klacht over het bedrijf indienen, hier hun klachtenformulier. Ik raad je verder nog steeds aan om ook je bank hierover te benaderen, want deze kunnen ook met jouw informatie een onderzoek starten, waardoor een winkel die inderdaad fout bezig is, sneller kan worden gestopt.

Mocht je nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op, wij helpen je graag verder.

To learn more visit the Shopify Help Center or the Community Blog.

Eric12345433
Bezoeker
1 0 0

Als ik het goed lees stimuleert shopify juist dit soort oplichting door dropshipping te promoten.

Eventueel retourzenden naar China is vaak duurder dan het product zelf.

Zie https://www.shopify.nl/dropshipping.

 

DoetErNietToe
Bezoeker
1 0 0

Idd @Eric12345433. Ben dezelfde menig toegedaan.

Net als @jeroenenwendy, ben ik eveneens opgelicht door een "winkel" dat gebruik maakt van het "Shopify platform".

Product besteld op 19 augustus dit jaar via www.chovros.com (toen nog "Product-Champion", blijkbaar gewijzigd in "Yavan").

Ben -op moment van schrijven- nog steeds aan het wacht op de levering.
Reeds 3 mails gestuurd om stand van zaken na te vragen en er wordt steeds gemeld in de mails dat het eraan komt.....maar verder kom je niet.

In hun voorwaarden (Toen het "bedrijf" nog "Product-Champion" genaamd was) staat vermeld dat de levertijd tss de 14 a 35 werkdagen kan bedragen. Tot een maximum van 85 werkdagen.

Heden ten dage heet het bedrijf "Yavan" en kan het nu reeds tot 120 werkdagen oplopen, maar het product zelf, verkrijg je niet.


Gezien het feit niemand er iets kan aan doen, politie niet, "Shopify" niet.....

Mijn mening, koop niets in een winkel dat via dit platform opgericht is....maar in een winkel met een "gevestigde waarde" als bol.com of dergelijke.
Dit platform is te gemakkelijk te gebruiken om opgelicht te worden als consument.