FROM CACHE - nl_header

Overstap Mijnwebwinkel.nl naar Shopify / E-mailhosting

LisanneH
Toerist
9 0 4

Hi!

 

Omdat ik niet erg tevreden ben over de mogelijkheden en service bij Mijnwebwinkel.nl, wil ik zsm mijn domein laten overzetten naar Shopify. Mijnwebwinkel bood ook een e-mailhosting aan. Dit e-mailadres wil ik graag behouden en dus ook laten overzetten. Omdat Shopify geen e-mailhosting biedt, moet dit via een externe e-mailhostingservice. Nu wil ik alleen niet dat de webshop + het e-mailadres tijdelijk offline gaan door de overzetting. Wat is het beste moment om het domein + de e-mailhosting over te zetten, zodat dit soepel in elkaar overloopt? Gaat hier vaak tijd overheen of is dit snel te regelen?

 

Ik begrijp dat de e-mailhostingservice hier zelf het best antwoord op kan geven, daarom heb ik G Suite & Zoho Mail hier eerst over gemaild. Omdat ik na 3 dagen van beiden nog geen antwoord heb, probeer ik het hier. Hopelijk hebben jullie tips!

6 ANTWOORDEN 6

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Hoi @LisanneH,

 

Mag ik vragen of je domein eindigt in .com of .nl. (of iets anders)? De opties bij een extern domein zijn het koppelen, en het overdragen van het domein. Met een .nl domein is het enkel mogelijk om het domein te koppelen, omdat het overdragen momenteel nog niet ondersteund wordt. Ik zal hieronder wat meer informatie delen over beide opties: 

 
Om vervolgens het doorsturen van emails op te stellen, kun je een van de onderstaande handleidingen volgen:
 
Het is ook de moeite waard om Onze gids voor het migreren naar Shopify te bekijken voor meer informatie over het proces, en tips om het overstappen zo efficiënt mogelijk te maken. Ik hoop dat dit helpt!
 
Groet, Maxime

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

ArteGia
Bezoeker
1 0 0

Hoi @Maxime,

 

Ik zou ook graag willen overstappen van Mijnwebwinkel.nl naar Shopify. Nu vraag ik me af hoe je dus je domein naam moet overzetten. Aangezien ik www.artegia.nl nu ook als domein heb ingekocht bij Mijnwebwinkel.nl - hoe kan ik deze nu overzetten naar Artegia.myshopify.com

 

Ik hoor het graag 🙂

 

groet,

Kimberly

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Hoi Kimberley!

 

Dit is zeker mogelijk. Aangezien je gebruik maakt van een .nl domein, is het momenteel niet mogelijk om het over te dragen naar Shopify. Gelukkig kun je het domein wel koppelen, via de stappen in Onze Handleiding. Op deze manier krijgen klanten www.artegia.nl te zien in plaats van Artegia.myshopify.com:

  • Je A-record moet wijzen naar het IP-adres van Shopify: 23.227.38.65

  • Je CNAME-record www moet verwijzen naar shops.myshopify.com 

Ik zou hierbij ook aanraden om de AAAA-records en DNSSEC te verwijderen, als deze er tussen staan bij je DNS-instellingen. Deze bestanden kunnen namelijk zorgen voor problemen met het uitreiken van een SSL-certificaat. Als je merkt dat er na 48 uur nog geen SSL-certificaat is uitgereikt, hebben we hier ook een Hulpdocument voor

 

Ik hoop dat dit helpt!

 

Maxime

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Harry123
Bezoeker
1 0 0

Ik wil dit ook, maar ik wil geen geld blijven betalen per maand aan MijnWebwinkel als ik enkel mijn domein behoudt. Is er echt geen andere manier om de domeinnaam over te zetten? 

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Hoi @Harry123,

Maxime hier weer. 🙂 

Er is inderdaad geen mogelijkheid om je .nl domein over te zetten naar je Shopify winkel, en ik begrijp dat deze mogelijkheid het leven van veel Shopify-gebruikers makkelijker zou maken. Ik begrijp ook zeker dat je het liefst geen aparte betaling wilt maken om je domein te laten hosten door een derde partij. Wellicht is het een goed idee om verschillende domeinproviders te vergelijken om te zien welke het meest kostvriendelijk is. Zolang je bij je provider de DNS-instellingen kunt aanpassen zal het mogelijk zijn om je domein te koppelen aan je Shopify webshop. 

Wat ik zal doen is deze kwestie doorgeven aan ons productteam, om ze op de hoogte te houden van de vraag naar deze optie. Het zou kunnen dat dit niet mogelijk is door externe factoren, maar als we het in de toekomst mogelijk kunnen maken om je .nl te verhuizen naar Shopify dan zou dat natuurlijk geweldig zijn. Je kunt onze Shopify Changelog en onze Pressroom gebruiken om op de hoogte te blijven van alle updates. 

Groet,

Maxime 

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Timeless2008
Bezoeker
1 0 0

Hoi Lisanne,

 

zag je bericht over de overstap van mijnwebwinkel naar shopify.

ik wil dat ook graag doen.

 

is het je gelukt en zo ja hoe heb je dat gedaan?

 

ik hoor het graag.