FROM CACHE - nl_header
Opgelost

totaal overzicht kosten Shopify Payments

Inge_1809
Bezoeker
1 0 0

Hallo,

Ik ga voor de eerste keer btw aangifte doen. Nu wil ik de kosten (fee) van Stripe/shopify payments boeken in mijn boekhoudsysteem maar nergens is een overzicht of rapport te vinden waar het totaal van deze kosten te vinden zijn. Ik zou deze graag per maand willen boeken. Nu exporteer ik het rapport: payouts export, maar dan moet ik alle bedragen los bij elkaar op tellen. 

Is er nog een handigere manier?

Groeten Inge

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Jay
Shopify Staff
205 105 21

Geslaagd.

Hey @Inge_1809!

Jay hier van Shopify, bedankt voor het plaatsen van je onderwerp. Ik lees dat je graag een overzicht wilt downloaden van de kosten (zoals bijvoorbeeld Credit Card of iDEAL-kosten) die worden afgetrokken van je Shopify Payments uitbetalingen.

Naast het exporteren van je totale uitbetalingen (zoals je al in je bericht uitlegt), waarop ook de afgetrokken kosten op worden weergegeven, is er nog een andere manier om een wat beter overzicht van je kosten te exporteren. Elke 5e dag van de maand generen wij een kosten-overzicht van alle kosten die betaald zijn in de afgelopen maand (bijvoorbeeld op 5 juli zal je een overzicht kunnen vinden van de maand juni). Hier kun je ook het betaalde Btw vinden op je kosten. 

Je kunt de volgende stappen volgen om je maandelijkse kosten-documenten te downloaden vanuit je Shopify-beheercentrum:

  1. Navigeer vanuit je Shopify-beheercentrum naar Instellingen > Betalingen
  2. Klik vanuit deze pagina op Uitbetalingen weergeven
  3. Vanuit deze pagina kun je rechtsbovenin klikken op Acties > Documenten klikken
  4. Ten slotte kun je vanuit deze pagina een PDF downloaden van je maandelijkse kosten (zie onderstaande afbeelding). 

30-27-44832-75499

Nogmaals is dit alleen voor de kosten die van je uitbetalingen worden afgeschreven. Om een Btw-overzicht te downloaden van je bestellingen zal je je Totale verkoop rapport of je Btw-rapport moeten exporteren vanuit je Analytics-pagina. Lees hier meer over in ons 'Rapporten exporteren' hulpartikel. 

Als je verder nog aanvullende vragen hebt aarzel dan niet om deze nog even binnen dit onderwerp te plaatsen. 

Groeten, Jay

 

Jay | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 ANTWOORD 1

Jay
Shopify Staff
205 105 21

Geslaagd.

Hey @Inge_1809!

Jay hier van Shopify, bedankt voor het plaatsen van je onderwerp. Ik lees dat je graag een overzicht wilt downloaden van de kosten (zoals bijvoorbeeld Credit Card of iDEAL-kosten) die worden afgetrokken van je Shopify Payments uitbetalingen.

Naast het exporteren van je totale uitbetalingen (zoals je al in je bericht uitlegt), waarop ook de afgetrokken kosten op worden weergegeven, is er nog een andere manier om een wat beter overzicht van je kosten te exporteren. Elke 5e dag van de maand generen wij een kosten-overzicht van alle kosten die betaald zijn in de afgelopen maand (bijvoorbeeld op 5 juli zal je een overzicht kunnen vinden van de maand juni). Hier kun je ook het betaalde Btw vinden op je kosten. 

Je kunt de volgende stappen volgen om je maandelijkse kosten-documenten te downloaden vanuit je Shopify-beheercentrum:

  1. Navigeer vanuit je Shopify-beheercentrum naar Instellingen > Betalingen
  2. Klik vanuit deze pagina op Uitbetalingen weergeven
  3. Vanuit deze pagina kun je rechtsbovenin klikken op Acties > Documenten klikken
  4. Ten slotte kun je vanuit deze pagina een PDF downloaden van je maandelijkse kosten (zie onderstaande afbeelding). 

30-27-44832-75499

Nogmaals is dit alleen voor de kosten die van je uitbetalingen worden afgeschreven. Om een Btw-overzicht te downloaden van je bestellingen zal je je Totale verkoop rapport of je Btw-rapport moeten exporteren vanuit je Analytics-pagina. Lees hier meer over in ons 'Rapporten exporteren' hulpartikel. 

Als je verder nog aanvullende vragen hebt aarzel dan niet om deze nog even binnen dit onderwerp te plaatsen. 

Groeten, Jay

 

Jay | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog