FROM CACHE - nl_header

Vraag over verzendtarieven bij aankoop meerdere producten

Lennarth
Shopify Partner
10 0 8

Hi,

 

Stel, ik verkoop 2 producten aan dezelfde klant waarvan 1 product door de brievenbus past en 1 product pakketpost is. Voor beide producten hanteer ik verschillende verzendtarieven. Als ik deze 2 producten bestel in mijn shop, worden de verzendkosten bij elkaar opgeteld. Dit wil ik uiteraard niet, want het product dat door de brievenbus past, gaat in dit geval gewoon in het pakket mee en daarom is het niet logisch dat mijn klant 2 keer verzendkosten moet betalen. Hoe kan ik dit het beste oplossen ?

 

Gr

Lennart

3 ANTWOORDEN 3

Vincent
Shopify Staff
58 3 10

Hallo @Lennarth,

 

Verzendkosten, als die worden ingesteld, worden bepaald op basis van de totale prijs of het totale gewicht. De prijs van de producten of het gewicht van de producten wordt bij elkaar opgeteld, en op basis van het totaal wordt de prijs weergegeven die je hebt ingesteld in de admin voor dat totaal.

 

Als je toch de verzendkosten meer gedetailleerd wilt instellen, kun je daarvoor een app gebruiken, bijvoorbeeld de app "Advanced Shipping Rules". Met deze app heb je standaard al veel verschillende mogelijkheden voor het instellen van verzendtarieven, maar de ontwikkelaars van de app willen je ook helpen bij het inbouwen van extra functionaliteit in de app als je toch meer mogelijkheden nodig hebt,

 

16-55-sn9la-chra6

 

Voor het functioneren van deze en vergelijkbare apps moet "Carrier Calculated Shipping" (CCS) geactiveerd worden voor je account, je kunt daarover via deze pagina contact opnemen met ons support-team.

 

Met vriendelijke groet,

 

Vincent

Vincent | Community Guru @ Shopify
 - Was my reply helpful? Click Like to let me know! 
 - Was your question answered? Click Accept as Solution 

PascaleF
Bezoeker
1 0 0

Hi Vincent, 

Ik zit met hetzelfde probleem als Lennarth. Is er inmiddels een betere oplossing dan bovenstaande app? Iets door Shopify zelf ontwikkeld?

 

Met vriendelijke groet, 

Pascale

Jay
Shopify Staff
205 105 21

Hey @PascaleF!

 

Jay hier van Shopify. Op dit moment is ons systeem nog steeds zo ingericht dat wanneer producten product van twee verschillende verzendprofielen in één bestelling worden besteld, beide verzendtarieven zullen worden berekend bij de checkout.  

 

De enige manier waarop je dit kunt omzeilen is met behulp van een app. Naast de bovenstaande app heb ik ook de volgende app-suggesties voor je:

 

 

Het is wel belangrijk om te melden dat dit wel eens vaker is aangekaart bij ons en ik kan ook bevestigen dat onze ontwikkelaars hiervan op de hoogte zijn. Mocht er ooit een functie worden gebouwd waarmee je dit kunt vermijden, dan zullen we onze gebruikers hiervan op de hoogte stellen binnen de Shopify Changelog

 

Groetjes!

Jay | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog