Why did my online store account get closed and can I start a new one?

Adnan7403
Tourist
4 0 1
  • I received an email of account closure. I made my store on my ltd company details. I also created refund policy, privacy Policy, shipping policy, terms and condition.  I added only 10 products in start and buy £1 pakage. But my store blocked.

 

After reviewing your information and website smakcart.myshopify.com, we have determined that you are in violation of Section 7 of the Shopify Acceptable Use Policy and we are therefore unable to support your business. We are terminating your account in accordance with our right in Section 14.3 of Shopify Terms of Service.

 

So the question is that why its happened I don't know what i did wrong. Support team and account team also not telling me that what i did wrong. Can i work on new store or will they again close it. What i do now i spent lot of money to buy uk address, uk bank account, uk ltd company, uk postal service, uk mobile number and so on. So the question is that what i do know. Should i try a new store. I'm very very upset and my situation is now suicidal due to this situation 

 

Replies 12 (12)

Don
Shopify Staff
2767 199 388

Hi there @Adnan7403!

 

Sorry to hear you're having such a hard time dealing with the status of your store.

 

It sounds as though our team has already been in touch with you via email about this, that's great!

 

If you have any queries about this you can address them to our escalated team by way of a reply to that email.

 

They may not be able to share info on why your store is not available due to the secure nature of these processes but that is definitely the right place to address any queries you have.

 

While we're available to provide support for Shopify from here, for mental health support, please contact the national crisis line in your country.

Don | Social Care @ Shopify 
 - Was my reply helpful? Click Like to let me know! 
 - Was your question answered? Mark it as an Accepted Solution
 - To learn more visit the Shopify Help Center or the Shopify Blog

Alishan1
Visitor
1 0 0

I’m having the same problem Even I just created my account on Friday and I received the mail for violation of section 7 what can I do opening my account again,

mamiko00
Visitor
1 0 0

hello , which payment provider have you used? Shopify Payments?

flareAI
Shopify Partner
2405 223 535

Hello @Adnan7403,

 

This is Gina from flareAI app.


Sorry to hear it.


What kind of products were you selling?


It is better to reply to the Shopify emails and ask them what you have to do to get your store back.


You can also get help from the live chat support team for further assistance.


Gina

flareAI : Get Sales from Google Search, on Autopilot
$10+ billion in eCommerce on Google Search, every day. Find out how much you are missing
Adnan7403
Tourist
4 0 1
I didn't sold anything after 2 days of making new account its closed
Don
Shopify Staff
2767 199 388

Hi again @Adnan7403!

 

Thanks for getting back to us here.

 

I'd refer you again to address any queries you have to your existing contact with our escalated team, as we wouldn't be able to provide more info from here.

 

All the best!

Don | Social Care @ Shopify 
 - Was my reply helpful? Click Like to let me know! 
 - Was your question answered? Mark it as an Accepted Solution
 - To learn more visit the Shopify Help Center or the Shopify Blog

joesbdev
Visitor
1 0 1

I had the exact same issue Adnan!
I was in the middle of setting up my store for my employer, and I got the same email for the same clause.

I just got a response this morning to say they won't explain why and that my shop is apparently a security risk. It's RIDICULOUS

ecom23
Visitor
2 0 0

hey, i am having same issue. Did you get your profile back? 

ecom23
Visitor
2 0 0

store** 

adambouhazza
Visitor
1 0 0

hi bro, i’ve get your same problem some days ago,

 

can you tell me PLEASE😭 how did you have fix this problem 

Akimbo00
Visitor
1 0 0

hello , did you find a solution?

I have the same issue

Kiwimew
Visitor
1 0 0

Same thing just happened to me as well. With no violation on my part at all, its ridiculous. 

 

Can we get some support here or?