FROM CACHE - nl_header
Opgelost

Email adressen

AliasElias
Nieuw lid
7 0 0

Beste lezers,

Ik ben sinds kort begonnen met het ontwerpen van mijn shopify store, nu heb ik gelezen dat shopify geen hosting aanbiedt, maar doorstuurt naar een gewenst email adres. Omdat het voor mij wel van belang is in contact te staan met klanten is dit voor mij dus niet mogelijk. Nu zit ik zelf bij transip(domeinnaam) en kan ik daar een mailpakket afnemen, maar ik vroeg me dan af hoe dat nou precies zit als iemand via shopify bijvoorbeeld een mail naar info@domein.nl stuurt, want eigenlijk bestaat mijn e-mailadres dan toch dubbel? Kan ik dus zonder risico een mailpakket bij transip afsluiten of moet ik nog wat regelen om de geschetste situatie van hierboven te voorkomen?

Alvast bedankt!

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

IrisE
Shopify Staff
196 12 24

Geslaagd.

Beste @AliasElias,

 

Iris hier van Shopify Support. 

Ik begrijp dat je graag je domein host bij Transip met een mailpakket, en deze dan wilt koppelen met je Shopify winkel. Dit is zeker mogelijk, en ik ben blij om je hierover te adviseren!
 
Er zijn een aantal dingen die je moet wijzigen in de DNS instellingen voor dit domein, binnen uw huidige domein-instellingen van Transip.
 
1. Je A-record moet je aanpassen dat deze wijst naar het IP-adres van Shopify, te weten: 23.227.38.65 .
2. Je www CNAME gegevens moeten verwijzen naar shops.myshopify.com
3. Zorg ervoor dat er geen AAAA records zijn voor het domein
4. En zorg ervoor dat het DNSSEC niet actief is voor het domein
 
Je kunt je huidige domeinprovider vragen om hulp met de bovenstaande instellingen als je niet weet hoe je deze moet wijzigen.
 
Hierna hoeft u enkel de koppeling te verifiëren in uw Shopify Admin door te navigeren naar Online Winkel > Domeinen. Op ons Hulpcentrum kan je de stap-voor-stap gids voor het Koppelen van uw Domein ook doornemen.
 
Omdat u graag uw email adres wilt gebruiken heb je wellicht ook interesse in onze gids: Het Doorsturen van Emails voor je Externe Domein. Het is ook een goed idee om voor SEO-doel einden om je Sitemap handmatig te verzenden.
 
Je domeinprovider zal ook kunnen helpen bij enige problemen die kunnen optreden bij het wijzigen van uw DNS-instellingen, maar als er nog iets is over je domein of e-mailconfiguratie waar je vragen over heeft, dan hoor ik het graag.
 

Met vriendelijke groet,

Iris E.
Shopify Support Advisor

We staan altijd klaar om u te assisteren via onze Nederlandstalige Ondersteuning. Onze Nederlandstalige Shopify Blog en het Shopify Help Center zijn er ook om u te helpen!

To learn more visit the Shopify Help Center or the Community Blog.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 ANTWOORD 1

IrisE
Shopify Staff
196 12 24

Geslaagd.

Beste @AliasElias,

 

Iris hier van Shopify Support. 

Ik begrijp dat je graag je domein host bij Transip met een mailpakket, en deze dan wilt koppelen met je Shopify winkel. Dit is zeker mogelijk, en ik ben blij om je hierover te adviseren!
 
Er zijn een aantal dingen die je moet wijzigen in de DNS instellingen voor dit domein, binnen uw huidige domein-instellingen van Transip.
 
1. Je A-record moet je aanpassen dat deze wijst naar het IP-adres van Shopify, te weten: 23.227.38.65 .
2. Je www CNAME gegevens moeten verwijzen naar shops.myshopify.com
3. Zorg ervoor dat er geen AAAA records zijn voor het domein
4. En zorg ervoor dat het DNSSEC niet actief is voor het domein
 
Je kunt je huidige domeinprovider vragen om hulp met de bovenstaande instellingen als je niet weet hoe je deze moet wijzigen.
 
Hierna hoeft u enkel de koppeling te verifiëren in uw Shopify Admin door te navigeren naar Online Winkel > Domeinen. Op ons Hulpcentrum kan je de stap-voor-stap gids voor het Koppelen van uw Domein ook doornemen.
 
Omdat u graag uw email adres wilt gebruiken heb je wellicht ook interesse in onze gids: Het Doorsturen van Emails voor je Externe Domein. Het is ook een goed idee om voor SEO-doel einden om je Sitemap handmatig te verzenden.
 
Je domeinprovider zal ook kunnen helpen bij enige problemen die kunnen optreden bij het wijzigen van uw DNS-instellingen, maar als er nog iets is over je domein of e-mailconfiguratie waar je vragen over heeft, dan hoor ik het graag.
 

Met vriendelijke groet,

Iris E.
Shopify Support Advisor

We staan altijd klaar om u te assisteren via onze Nederlandstalige Ondersteuning. Onze Nederlandstalige Shopify Blog en het Shopify Help Center zijn er ook om u te helpen!

To learn more visit the Shopify Help Center or the Community Blog.