FROM CACHE - nl_header

Klarna kan ik niet activeren in Shopify Payments

Stephan93
Bezoeker
1 0 0

Hallo Forumleden,

Ik wil graag in mijn shop Klarna activeren via Shopify Payments alleen deze optie is niet beschikbaar bij mij? Weet iemand hoe dit kan of wat ik kan doen om het wel te krijgen?

Mvg,

Stephan

5 ANTWOORDEN 5

IrisE
Shopify Staff
196 12 24

Beste @Stephan93,

Iris hier van het Nederlandstalige Shopify-ondersteuningsteam, ik help je graag verder.

Ik begrijp dat je graag Klarna via Shopify Payments had willen gebruiken en dat je deze optie niet (meer) ziet. Dat klopt inderdaad, er is een tijdje geleden een mail van Shopify naar alle verkopers gestuurd die deze optie hadden in Nederland, dat we Klarna niet meer aanbieden als een betaalmethode in Shopify Payment betalingen. Hier is een link naar het help document van Shopify Payments, waar Klarna niet meer wordt aangeboden als optie.

Als u Klarna nog steeds wilt aanbieden aan je klanten, kan je dit op de volgende manier doen door te navigeren naar betaal instellingen in Shopify en naar ' Klarna ' in Alternatieve betaalmethoden te zoeken:

 

 

Zoals je hierboven kan zien, kan je Klarna Pay Later activeren als een andere betaalmethode. Als je klanten betalen met een andere betaalmethode, worden transactiekosten in rekening gebracht voor hun aankopen, dus ik begrijp waarom u liever deze optie via Shopify Payments zou willen gebruiken, en het is spijtig dat we dit niet meer kunnen aanbieden. Maar door deze optie als alternative methode in te stellen, stelt dit uw klanten instaat, om nog steeds later te kunnen betalen voor hun bestellingen. Hier ook een linkje naar alle betaalmethodes die je in Nederland kan gebruiken: Nederlandse Payment Gateways.

Ons Shopify Ondersteunings-team helpt onze verkopers altijd met allerlei problemen, van technische vragen tot zakelijke coaching. Neem dus gerust contact met me op als u nog andere vragen heeft!

Ik wens u nog een fijne dag!

Met vriendelijke groet,

Iris E.

Shopify Support Adviseur

To learn more visit the Shopify Help Center or the Community Blog.

Roman89
Ontdekker
65 0 51

Hi Iris,

Weet de reden van stoppen niet, echter weet ik dat Klarna zeer hard aan het groeien is en vraag ik me af of Shopify wel blijft overwegen om Klarna terug toe te voegen? Jammer van (wederom) weer extra korting voor de shopify klanten aangezien nu extra betaald moet worden aangezien Klarna niet meer in jullie pakket zit...

JUNOfires
Nieuw lid
5 0 0

Hoi Iris,

 

Ik kan Klarna ook niet bij alternatieve betaalmethode selecteren en ook niet via Mollie. Bij betaalinstellingen kan ik Klarna helemaal niet meer aanvinken, terwijl dat in december 2021 nog wel kon. Hoe kan ik Klarna als betaalmethode aanzetten? Groet, Sanne 

JohnYM
Toerist
8 0 1

Hoi Iris. 
Ik heb een vraag. Jullie hebben als Shopify Klarna eruit gehaald.
Nu gaan jullie per 16 juni 2022 klanten verplichten om via Shopify Payment de betalingen te doen. Om zo geen extra FEE te krijgen.

Klarna is onwijs groeiend. 
Achteraf betalen is VERPLICHT in NL
In jullie helpcentrum staat nog steeds dat NL geaccepteerd word bij jullie Klarna
Hoe gaan jullie dit nu dan oplossen?

Ben toch wel erg benieuwd naar deze opties.
Graag hoor ik van je (of van je collega)

JUNOfires
Nieuw lid
5 0 0

Ik wil dit ook graag weten!