FROM CACHE - nl_header
Opgelost

Metafields

Inevo
Bezoeker
3 0 0

Hallo Allemaal,

 

Ik heb nieuw hier, ik heb direct een vraag. 

Ik kom van Magento 1 en wil mijn shop nu verhuizen naar Shopify. Bij Magento kun je extra zogenaamde attributen aanmaken voor bijvoorbeeld de lengte, breedte, materiaal, locatie magazijn, kleur etc. 

 

Nu ben ik er achter gekomen dat dit in Shopify wel kan met Metafields. Beetje omslachtig om het te bewerken etc. maar goed dat is me gelukt ook met het importeren van de producten. Nu wil ik deze metafielden gebruiken voor bijvoorbeeld een pakbon (locatie product in het magazijn: A-1-2-1 bijvoorbeeld) en de rest van de opties zoals kleur, breedte, hoogte etc voor de feed voor Google, beslist etc. Weet iemand hoe ik dit kan doen of moet ik dan niet de optie metafields hebben? 

 

Alvast bedankt! 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Geslaagd.

Hoi @Inevo,

 

Ik heb het nog even verder onderzocht, en heb niet direct een antwoord kunnen vinden. Als je hier geen oplossing krijgt, zou je deze vraag misschien het beste kunnen stellen bij het App & Partner platform in onze Engelstalige Community Forum. Shopify Ondersteuning kan geen vragen over de API beantwoorden, maar op het bovenstaande platform kunnen partners en ontwikkelaars vragen stellen en beantwoorden, en samen discussies voeren over interessegebieden. 

 

Tijdens het onderzoeken heb ik ook deze twee Community berichten gevonden, en de informatie daarin ziet er veelbelovend uit. Dit bericht bevat enkele apps die je mogelijk kunnen helpen om jouw doel te bereiken, en Dit bericht bevat meer informatie over hoe je metafields kunt gebruiken voor pakbonnen. 

 

Als het hiermee nog steeds niet lukt om antwoord te vinden, dan geloof ik dat het beste volgende aanspreekpunt de Shopify Experts is. Ga naar het Experts Platform om een Expert in te huren, of neem contact op met een externe Shopify API-expert.

 

Groet, Maxime

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Hoi @Inevo ,

 

Maxime hier bij Shopify!

 

Het is zeker mogelijk om Metafields te gebruiken (via een app of via de API). Je kunt op ons hulpcentrum terecht om Onze hulpdocumenten over het onderwerp door te lezen. Een makkelijke manier om pakbonnen te ontwerpen en printen is met gebruik van een app zoals Order Printer Pro, of bekijk Andere opties op onze App Store

 

Als dit geen passende oplossing is, kun je me alsjeblieft iets meer vertellen over de specifieke behoeftes van jullie bedrijf? En is het e-mailadres dat je voor de community gebruikt hetzelfde als die verbonden aan je winkel? Zo ja, kan ik je rechtstreeks een mail sturen, en een kijkje nemen naar de verschillende onderdelen van je Shopify Admin. 

 

Groet, Maxime

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Inevo
Bezoeker
3 0 0

Hallo Maxime,

 

Bedankt voor je antwoord. 

Order printer pro heb inderdaad geprobeerd. Het lukt me wel om extra opties er bij te zetten maar Metafields lukt me niet. 

 

Ieder product heeft bij ons een eigen locatie in het magazijn en bij de pakbon moet dus ook de locatie van het product staan zodat de orderpicker het kan terugvinden. Ik zie verder geen standaard veld waar ik het kan invullen. SKU gebruiken we voor het artikelnummer van de leverancier en GTIN voor de EAN. 

 

Daarnaast lukt het me dus ook niet om de metafields te exporteren in een feed zodat bijvoorbeeld Google Shopping de extra gegevens kan gebruiken.

Je mag me wel een prive-bericht sturen dan kan ik je de gegevens doorgeven. Ik heb liever niet mijn gegevens openbaar op internet. 

 

Bedankt.

 

Inevo
Bezoeker
3 0 0

Iemand die me kan helpen?

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Geslaagd.

Hoi @Inevo,

 

Ik heb het nog even verder onderzocht, en heb niet direct een antwoord kunnen vinden. Als je hier geen oplossing krijgt, zou je deze vraag misschien het beste kunnen stellen bij het App & Partner platform in onze Engelstalige Community Forum. Shopify Ondersteuning kan geen vragen over de API beantwoorden, maar op het bovenstaande platform kunnen partners en ontwikkelaars vragen stellen en beantwoorden, en samen discussies voeren over interessegebieden. 

 

Tijdens het onderzoeken heb ik ook deze twee Community berichten gevonden, en de informatie daarin ziet er veelbelovend uit. Dit bericht bevat enkele apps die je mogelijk kunnen helpen om jouw doel te bereiken, en Dit bericht bevat meer informatie over hoe je metafields kunt gebruiken voor pakbonnen. 

 

Als het hiermee nog steeds niet lukt om antwoord te vinden, dan geloof ik dat het beste volgende aanspreekpunt de Shopify Experts is. Ga naar het Experts Platform om een Expert in te huren, of neem contact op met een externe Shopify API-expert.

 

Groet, Maxime

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog