FROM CACHE - nl_header

Verzendprofielen met verzending naar 1 verzenddienst

nielswien
Nieuw lid
6 0 0

Goedendag,

Voor mijn webshop heb ik 2 verzenddiensten. De ene verzenddienst is DPD. Hier mogen alle kleine pakketen mee worden verstuurd. Daarnaast hebben we koopman Transmission voor alle gevaarlijke goederen. 

De klant moet de keuze hebben uit de volgende verzendmethoden

Simpel product = DPD (4,95) of Koopman Transmission (6,95)
Gevaarlijk product = alleen Koopman Transmission (6,95)
Gevaarlijk product + Simpel product = Koopman Transmission (6,95)

Kan dit met de verzendprofielen vanuit shopify basic of moet ik hier een plugin voor toevoegen met shipping rates zoals Advanced Shipping Rules van Bambri of weten jullie nog een goed alternatief?

 

Ik hoor het graag. 

In de onderstaande afbeelding de de huidige instellingen + wat we willen terug laten zien aan de klant

 

 

 

Schermafbeelding 2020-06-19 om 11.09.55.pngSchermafbeelding 2020-06-19 om 11.11.10.pngSchermafbeelding 2020-06-19 om 11.12.05.pngSchermafbeelding 2020-06-19 om 11.12.30.png

1 ANTWOORD 1

IrisE
Shopify Staff
196 12 24

Beste @nielswien,

 

Iris hier van Shopify ondersteuning. Je hebt een hele goeie vraag en ik ben blij je hierover te adviseren.

 

Het klopt dat je verzendprofielen kan gebruiken, jou situatie is hier eigenlijk een perfect voorbeeld waar verzend profielen precies voor gemaakt zijn. Voor online winkels zoals die van jullie,  helpen aanvullende verzendprofielen om dit eenvoudig te beheren en is hier dus geen app voor nodig. Ik wil je aanraden om dit help document even in te lezen voordat je begint met verzend profielen toevoegen aan je winkel:Voordat je verzend profielen gebruikt.

Nog iets waar je even stil bij moet staan is of je verzendkosten op basis van de prijs gaat bepalen, of op basis van gewicht. Bij op basis van prijs, zal bij een gecombineerde bestelling (simpel product plus gevaarlijk product) jouw ingestelde verzendprofiel er rekening mee houden met het totale bedrag van de winkelwagen bij het bepalen van de te combineren tarieven en niet met de individuele productprijzen. Als de tarieven waren gebaseerd op het gewicht van de producten, zouden de tarieven die overeenkomen met de individuele gewichten van de verschillende producten worden gecombineerd. Zie Vaste verzendtarieven maken voor meer informatie.

 

Een ding viel me wel op, en dat is dat in jouw voorbeeld je mooie ronde blauwe knoppen gebruik om de verschillende verzend opties aan te bieden aan je klanten, in de standard instellingen van Shopify zit deze mogelijkheid niet. Normaliter kun je je thema-instellingen aanpassen vanuit het Shopify-beheercentrum met behulp van de themabewerker, maar deze optie heb ik nog niet gezien in onze gratis themas. Als je thema geen instelling heeft voor een wijziging die je wilt aanbrengen, kun je de themacode bewerken.

Als je deze aanpassingen wil maken, dan kun je ondersteuning krijgen van de ontwikkelaar van je thema. Raadpleeg onze lijst met aanvullende bronnen voor themaondersteuning als je uitgebreide wijzigingen in je thema aanbrengt. Als je hulp nodig hebt bij het aanpassen van je thema, dan kun je ook een Shopify-expert inhuren.

 

Succes met het instellen van uw verzendprofielen.

Met vriendelijke groet,

Iris E.

To learn more visit the Shopify Help Center or the Community Blog.