I’ve been searching through the internet for it for hours and haven’t been able to figure out what it is or how to find it. How did Y’all do on this part?
Hello Doff,
Welcome to Shopify community.
By organization number you mean Business number? It is an optional entry. You can leave it blank.
In which country your business is located ?
Regards,
Ohh, really!? I’m from Sweden, do we have one VAT number for all of Sweden?
Try skipping it. Its optional. Sweden follows EU VAT rules. Just put your organization VAT number there if you want to.
What is your store URL?
I tried, and I couldn’t do it without the organization number. It just says Organization Number is invalid
Nvm, fixed it! Thanks bro!^^ https://coldbloodedinterior.com/
Hey, i live i Sweden i have the same problem aswell. How did you find the Organization Number.
You get it from skatteverket, it’ll take awhile though
Tack mannen ha en bra dag!
Detsamma bror! Kontakta skatteverket om företaget så kmr ett brev hem till
efter ett tag^^
Jag ska göra det men jag måste ju adda betalning metod till websidan för att göra sidan publik och få betalt. Har du väntat tills brev kom till hem och fick Företag nummer eller har du gört nånting annat för att fixa betalning metod.
Vänta på brevet, du kan säkert skriva in ett random nummer för att börja
men skulle inte recomendera de
Hej jag har en fråga. Måste man ha ett riktigt företag för att få organisationsnummret eller kan man få det som privatperson. (om du vet).
Man kan bara få de med ett företag, men du är den ända som behöver hålla i
de.
Är inta gammal nog att starta ett företag och tror inte mina föreldrar skulle tycka om idén att ha ett företag:(
Jag skrev ett random nummer bara. Men är det något avgift när man ska registrera företag till Skatteverket och Verksamt.se eftersom såg att det typ 800 kr bara för att registrera namn är det rätt
De är bara snacka med dem asså, allt jag kan säga. Du kan inte hålla i ett
företag när du är under 18. Good luck!
Tror inte de, jag har inte behövt betala något sånt. Men om de står på
deras hemsida är de rätt
vad skulle hände om jag bara satte random nummer
Vilket VAT nummer har sverige eller har man ett eget? I så fall kan du säga hur jag får fram det?