PostNL app

Topic summary

Een gebruiker ondervindt een ‘500 server error’ bij het installeren van de PostNL app op Shopify.

Mogelijke oorzaken:

• Lokaal probleem, aangezien de app bij anderen wel succesvol installeert
  • Browser- of netwerkconfiguratie issues

Voorgestelde oplossingen:

• Browser cache wissen via refreshyourcache.com
  • Cookie-instellingen aanpassen (niet ‘Block all cookies’ gebruiken)
  • Browser extensies (vooral pop-up blockers) tijdelijk uitschakelen
  • Alternatieve browser of incognito-modus proberen
  • Ander netwerk (WiFi/mobiel) testen
  • Ander apparaat gebruiken
  • Controleren op VPN’s of firewalls die Shopify blokkeren

De discussie blijft open voor verdere troubleshooting als deze stappen niet helpen.

Summarized with AI on November 12. AI used: claude-sonnet-4-5-20250929.

Bij het installeren van de postNL app krijg ik een ‘500 server error’.
Die krijg ik nu al sinds gisteravond en nu nog steeds? Is deze fout bekend?

Hallo @Rebelmonkeys ,

Ik begrijp dat je de PostNL app wilt installeren op je account maar steeds een 500 server error krijgt. Ikzelf heb geprobeerd deze app op mijn account te installeren en dit lukte zonder problemen. Het kan dus zijn dat deze kwestie wordt veroorzaakt door een lokaal probleem. Ik kan je aanraden de volgende dingen te proberen om dit op te lossen.

• Probeer om je browser cache te verwijderen. Op deze pagina kun je instructies vinden voor het verwijderen van de browser cache.

• Check in je browser instellingen of de cookie voorkeuren niet zijn ingeschakeld op Block all cookies. Dit kan namelijk gevolgen hebben met het laden van de pagina in de browser of de weergave van de pagina. Je kunt de cookie instellingen instellen op Allow all cookies of Block third-party cookies in Incognito. Zie dit Google hulpdocument over ‘Cookies wissen, inschakelen en beheren in Chrome’ voor nog meer informatie over dit onderwerp.

• Probeer een andere internet browser te gebruiken of probeer een browser te gebruiken in een Incognito venster.

• Check of je browser extensies actief hebt die pop-ups blokkeren. Lees hier hoe je extensies tijdelijk uit kan schakelen.

• Probeer in te loggen op een ander apparaat, zoals je telefoon of tablet.

• Probeer een ander netwerk te gebruiken, dus een andere wifi of mobiel netwerk.

• Check of er geen firepwalls, VPN’s (virtual private networks) op je apparaat of netwerk zijn ingeschakeld die Shopify blokkeren.

Ik kan me goed voorstellen dat dit slechts algemene stappen zijn, maar in dit soort situaties bieden deze stappen vaak een oplossing! Ik wil je heel veel succes wensen met je onderneming!