Weergavenaam in bankomgeving iDeal

Topic summary

Meerdere gebruikers ervaren dat bij iDEAL-betalingen hun persoonlijke naam wordt getoond in plaats van hun bedrijfsnaam, wat klanten kan afschrikken.

Oorzaak:
De weergavenaam komt uit het Shopify Payments account. Als daar geen bedrijfsnaam is ingevuld of de persoonlijke naam staat geregistreerd, wordt deze getoond tijdens checkout.

Voorgestelde oplossing:
Contact opnemen met Shopify support om de bedrijfsnaam in het Shopify Payments account bij te laten werken. Dit moet via verificatie en wordt doorgestuurd naar de Shopify Payments afdeling.

Status:
De discussie blijft onopgelost. Gebruikers melden frustratie over lange wachttijden (één gebruiker wacht al sinds 8 augustus) en gebrek aan respons van klantenservice. Een alternatief wordt gesuggereerd: Shopify Stripe Checkout, dat iDEAL ondersteunt zonder extra kosten.

Summarized with AI on October 28. AI used: claude-sonnet-4-5-20250929.

Als een klant een betaling wil doen met IDeal in mijn shop, wordt mijn naam getoond in plaats van mijn bedrijfsnaam. Dit is niet wenselijk omdat klanten daardoor afhaken. Hoe kan dit aangepast worden. Dit ligt inmiddels al een week bij Shopify maar nog geen oplossing. Alvast bedankt.

10 Likes

Heb je inmiddels al een antwoord? Ik heb namelijk hetzelfde probleem.

2 Likes

Nee, zit nog te wachten…

1 Like

Hoi** @RPUT **!

Hartelijk dank voor je vraag. In dit geval wordt het bedrijfsnaam in je Shopify Payments account weergeven in het iDEAL checkout-pagina. Als je geen bedrijfsnaam in je Shopify Payments account hebt ingevuld, of het bedrijfsnaam in je Shopify Payments account is je naam dan klopt het dat deze zal worden weergegeven. Uiteraard kan ik me daarom goed voorstellen dat je dit graag zou willen kunnen aanpassen.

We kunnen je zeker helpen met het bijwerken van het bedrijfsnaam in je Shopify Payments account! In dit geval kunt je het beste contact opnemen met onze ondersteuningsteam, aangezien we moeten kunnen verifiëren met welk account je verzoek is verbonden. Vervolgens kunnen we je verzoek doorsturen naar onze Shopify Payments afdeling zodat zij dit voor je kunnen bijwerken.

Groetjes!

Dit heb ik al gedaan, op 8 augustus!!! En nog steeds geen antwoord gekregen!!

2 Likes

dit is allemaal een fk bullbleep jullie lossen helemaal niks op. schandalig echt schandalig. 100 keer contact opgenomen en nog niet opgelost. slechtste klantenservice ooit.

2 Likes

Probeer Shopify Stripe Checkout. Deze ondersteunt iDeal en veel betaalmethoden (waaronder abonnementen) zonder dat er kosten aan verbonden zijn en is veel handiger.

@RPUT @Gerald_2 @Yassine1

11 Likes