Voor degene die graag willen helpen heb ik een vraag;
Onlangs ben ik begonnen met het bouwen van mijn eigen webshop.
Echter liep ik tegen een probleem aan met het abonnement, ik wil graag betalen met PayPal, maar stuurt me vervolgens automatische door naar creditcard… iemand enig idee hoe ik het kan oplossen (buiten een creditcard aanschaffen)?
Ik begrijp dat je graag je Shopify-facturen wilt betalen via PayPal, maar dat je steeds om een creditcard wordt gevraagd. In de PayPal Gebruiksovereenkomst wordt vermeld dat zij dit soms doen om het risico aan hun kant te beheren:
Er zijn in dit geval een aantal oorzaken die mogelijk de reden zijn waarom je wordt gevraagd een creditcard in te dienen wanneer je je PayPal-account aan je Shopify-account probeert te koppelen.
Je PayPal-account moet vervolgens je toegevoegde bankrekening hebben bevestigd om facturering mogelijk te maken. Voordat je bankrekening is bevestigd dien je namelijk een creditcard of account te selecteren om mee te betalen.
Check of je aangesloten bankrekening internationale betalingen kan verrichten. Als dit niet het geval is, neem dan contact op met je bank om dit aan te passen. Alle betalingen aan Shopify worden verricht in Amerikaanse dollar dus het is belangrijk dat je internationale betalingen uit kunt voeren, anders zullen internationale betalingen via PayPal geweigerd worden.
Check of je genoeg saldo hebt op je aangesloten bankrekening die je gebruikt voor je PayPal-account.
Mocht je vervolgens niet kunnen uitvogelen waar het probleempje in je PayPal-account ligt dan raad ik je aan contact op te nemen met het ondersteuningsteam van PayPal aangezien dit iets is wat je ook binnen je PayPal-account zal moeten oplossen. Het verzoek om je creditcard toe te voegen aan je PayPal-account komt nogmaals van PayPal en niet van Shopify.
Zodra je dit in je PayPal-account hebt weten op te lossen zal je zonder problemen je PayPal-account moeten kunnen koppelen aan je Shopify-account, zonder dat je eerst een creditcard hoeft toe te voegen.