BTW id klopt niet VIES

Goedemorgen, ik ben bezig met mijn nieuwe online winkel, totdat ik verbaasd ben dat mijn BTW identificatie niet klopt, er staat:

"Het door jou ingevoerde btw-nummer kon niet worden geverifieerd via het systeem voor de uitwisseling van btw-informatie (VIES). Controleer of je btw-nummer correct is en voer het opnieuw in.

ik ben onderstaande post ook al tegen gekomen. ik ben toen ook tot controle over gegaan en dit blijkt

Goedemorgen, ik ben bezig met mijn nieuwe online winkel, totdat ik verbaasd ben dat mijn BTW identificatie niet klopt, er staat:

"Het door jou ingevoerde btw-nummer kon niet worden geverifieerd via het systeem voor de uitwisseling van btw-informatie (VIES). Controleer of je btw-nummer correct is en voer het opnieuw in.

Hoi @extragroen welkom op de Shopify Community en hartstikke bedankt voor het stellen van je vraag.

Wat betreft je BTW-id en vies werkt dit als volgt. Bij Shopify controleren wij of belastingnummers correct geregistreerd staan binnen VIES oftwel VAT Information Exchange System . Je kan zelf controleren of je BTW-ID VIES gebruikt kan worden voor internationale transacties binnen Europa door de volgende stappen te volgen.

1. Klik op deze link om naar de website van VIES te worden gestuurd.

2. Selecteer het land in de vervolgkeuzelijst van de lid-staat. Dit zal de eerste twee tekens van de btw-ID automatisch invullen.

3. Vul het nummer-gedeelte het btw-ID in, en klik op verifiëren.

Je zal een response terugkrijgen waarin wordt aangegeven dat je belastingnummer of correct is of niet correct is voor internationale handel. Mocht er inderdaad worden aangegeven dat je BTW-ID niet geschikt is voor internationale handel, dan zal je contact moeten opnemen met de belastingdienst om je gegevens zodanig aan te passen zodat je belastingnummer voldoet aan de eisen van VIES en Shopify.

Het is je eigen verantwoordelijkheid om de lokale belastingautoriteiten of een belastingdeskundige te raadplegen om te controleren of je btw id in aanmerking komt voor internationale handel, en of je je klanten de juiste belastingtarieven in rekening brengt en om ervoor te zorgen dat je je belastingen correct indient en afdraagt. Neem altijd standaard contact op met een lokale belastingdeskundige als je het niet zeker weet!

Vriendelijk bedankt voor het stellen van je vraag, en ik hoop dat je hiermee verder geholpen bent.