Fout melding

Goedemiddag ik heb sinds vanochtend een fout melding. Mijn klanten kunnen geen bestellingen opnemen er staat continu : “ deze bestelling kan niet worden verzonden naar het ingevulde adres , controleer het adres en zorg dat alle velden correct zijn ingevuld en probeer opnieuw “.
Al mijn klanten krijgen deze melding en zie niks raars aan mijn instellingen.

Hi Cas,

Allereerst, heel erg bedankt voor je berichtje. Ik begrijp heel goed dat dit een situatie is die verre van ideaal is.

Het is natuurlijk nooit goed als klanten aangeven dat ze niet uit kunnen checken, en vooral niet als u van meerdere winkeliers hoort dat dit bij hen ook het geval is. Ik weet dat er vorige week een incident was waar er problemen waren voor winkels die Google Tags gebruiken, maar dit is als het goed is binnen een dag volledig opgelost, dus het klinkt niet alsof dit op uw winkel van toepassing is.

Het moeilijke met dit soort situaties is dat het door veel verschillende zaken kan komen, en dat zonder daadwerkelijk in uw winkelbeheer te kijken naar uw instellingen en dergelijke, het eigenlijk onmogelijk is om vast te stellen wat de oorzaak, en dus de oplossing, is.

Mocht u nog steeds problemen ondervinden, zou ik u aanraden contact op te nemen met onze Supportafdeling.

Hierbij is het belangrijk dat wij zoveel mogelijk informatie hebben. Denk hierbij aan:

• stap voor stap uitleg van wat u, of uw klant, doet, en wat er misgaat
  • of het eerder wel werkte (en wanneer)
  • bestellingsnummers voor mislukte bestellingen
  • screenshots van elk scherm waar iets misgaat.
  • vooral voor dit soort processen met meerdere stappen is het een goed idee om een screengrab video te maken waarin u uitlegt welke stappen u neemt, en waar dingen mis gaan. U kunt hier bijvoorbeeld deze web-app van Screen-o-matic voor gebruiken.

Wij moeten natuurlijk heel zorgvuldig naar dit soort situaties kijken, en met deze preciezere informatie zullen wij u de hulp op maat kunnen bieden die u van ons verwacht.

Binnen onze Nederlandse ondersteuning bieden we momenteel enkel e-mail ondersteuning aan. Mocht u zo spoedig mogelijk geholpen willen worden, kunt u via ons Engelstalige Helpcentrum een chat of belletje aanvragen. Let wel, dit is enkel beschikbaar in het Engels.

Cas, ik hoop natuurlijk dat de situatie zich gewoon vanzelf heeft opgelost. Zo niet, dan zie ik, of mijn collega’s, uw email of berichtje graag tegemoet.

Met warme groet,